مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

نکاتی که در مورد سئو تصاویر باید بدانیم

نکاتی که در مورد سئو تصاویر باید بدانیم

سئو تصاویربخش مهمی از سئو درون صفحه ای (SEO on page) است که برخی از وب مسترها اهمیت کمتری به آن می دهند. باید در نظر داشته باشید که سئو و بهینه سازی سایت مبحثی بسیار گسترده است و تنها به بهینه سازی محتوا و لینک سازی داخلی و خارجی محدود نمی شود. علاوه بر محتوای سئو شده باید تصویری که در سایت قرار داده می شود، برای کاربران و موتور جستجوی گوگل بهینه باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله درباره نکاتی که در مورد سئو تصاویر باید بدانیم بیشتر صحبت کنیم.

نکاتی که در مورد سئو تصاویر باید بدانیم
person
tohid ebrahimi 17:07 1402 بهمن 19
5دقیقه


نکاتی که در مورد سئو تصاویر باید بدانیم : سئو تصاویربخش مهمی از سئو درون صفحه ای (SEO on page) است که برخی از وب مسترها اهمیت کمتری به آن می دهند. باید در نظر داشته باشید که سئو و بهینه سازی سایت مبحثی بسیار گسترده است و تنها به بهینه سازی محتوا و لینک سازی داخلی و خارجی محدود نمی شود. علاوه بر محتوای سئو شده باید تصویری که در سایت قرار داده می شود، برای کاربران و موتور جستجوی گوگل بهینه باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله درباره نکاتی که در مورد سئو تصاویر باید بدانیم بیشتر صحبت کنیم.

سئو تصاویر

 

منظور از سئو تصاویر چیست؟

سئو تصاویر یا Image SEO، که به سئوی عکس نیز معروف است عبارت است از فرآیند بهینه سازی تصاویر سایت که امکان خواندن و یافتن آن را برای موتورهای جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجوگر تسهیل می کند و باعث افزایش رتبه سایت می شود. سئو تصاویر شامل موارد متعددی از جمله انتخاب تصویر با کیفیت، انتخاب نام فایل تصویر، اندازه تصویر، فرمت تصویر، ابعاد تصویر، متن جایگزین، فشرده سازی فایل است که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم، اما قبل از آن بهتر است بدانیم سئو عکس چه اهمیتی دارد.

اهمیت سئو تصاویر

حدود 22 درصد کل جستجوها در گوگل را جستجوی تصاویر تشکیل می دهد. تصاویر در ایجاد تجربه کاربری نقش مهمی ایفا می کنند وعلاوه بر این تصاویر باعث می شوند مدت زمان بارگذاری صفحه نیز کاهش یابد. پس با سئو تصاویر می توانید از کاهش سرعت سایت جلوگیری کنید و ورودی سایت خود را افزایش دهید. همچنین با کلیک شدن بر روی تصاویر شما اعتبارو قدرت تان نزد موتورهای جستجوگر افزایش می یابد. 
 

نکاتی که باید در مورد سئو تصاویر بدانیم

 

تصویر مناسب انتخاب کنید

تصویر مناسب تصویری است که با موضوع یا محتوای شما ارتباط دارد و یا به نوعی تکمیل کننده محتوای شماست. تصاویر باعث جذابیت محتوا و انتقال بهتر پیام به کاربر و خواننده می شوند. کاربران ارتباط تصویر با محتوا را به خوبی متوجه می شوند، پس سعی نکنید فقط برای گرفتن چراغ سبز Yoast عکس در سایت خود منتشر کنید. توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از انیمیشن با فرمت GIF، علاوه بر کاهش جذابیت محتوای شما باعث فرار کردن کاربران سایت نیز می شود. 

از تصاویر یونیک و اختصاصی استفاده کنید

استفاده از تصاویر یونیک و منحصر به فرد خیلی بهتر است و  قدرت رقابتی شما را افزایش می دهد. سعی کنید از لوگو وآرم شرکت در تصاویر خود استفاده کنید. در کل تصویری که انتخاب می کنید باید علاوه بر با کیفیت بودن،‌ اطلاعاتی از شرکت شما را در بر داشته باشد، منعکس کننده موضوع محتوا باشد و یا نکته ای را برای کاربر روشن نماید.

از فرمت مناسب برای تصویر استفاده کنید

برای عکس ها فرمت های مختلفی طراحی شده است. باید فرمتی برای عکس انتخاب کنید که حجم فایل افزایش پیدا نکند تا سایت در زمان کمتری بارگذاری شود. برای بهبود سئو تصاویر استفاده از فرمت های زیر پیشنهاد می شود:
فرمتWebP : این فرمت توسط کروم و فایرفاکس پشتیبانی می شود و امکان استفاده از عکس های با کیفیت با حجم کم را به شما می دهد.
فرمت JPEG : با توجه به حجم فایل رنگ و وضوح بیشتری به تصویر شما می دهد، پس برای عکس های بزرگتر انتخاب مناسبی است.
فرمت PNG : این فرمت دارای کیفیت بالایی است اما حجم بیشتری دارد. در موارد خاص می توانید از فرمت PNG استفاده کنید.
 

نکاتی در مورد سئو تصاویر

 

تصاویر را فشرده سازی کنید

فشرده سازی تصاویر باعث بهتر شدن سئو تصاویر می شود. طبق آمار منتشر شده حدود 21 درصد از وزن یک صفحه را تصاویر تشکیل می دهند. فشرده سازی عکس با استفاده از فتوشاپ یا سایت هایی مانند Tiny png امکان پذیر است. همچنین پلاگین WP smush یکی از پلاگین های مخصوص ورد پرس است که حجم عکس را بدون اینکه تغییری در کیفیت عکس دهد، کاهش می دهد. 

نام مرتبط و گویا برای تصاویر خود انتخاب کنید

نام تصاویر خود را از حالت پیش فرض خارج کنید، چرا که در این حالت گوگل نمی تواند با تصویر شما ارتباط برقرار کند و موضوع آن را درک نماید. برای نام تصویر از کلمه کلی استفاده نکنید و آن را با جزئیات بیشتر بنویسید تا موضوع آن برای موتورهای جستجو قابل درک باشد. درج کلمه کلیدی در نام تصویر به بهینه سازی تصویر کمک می کند.

از Alt Text  مناسب استفاده کنید

زمانی که موتورهای جستجو نتوانند عکس شما را بارگذاری و لود نمایند تا به مخاطب نشان دهند، از Alt Text استفاده می کنند. Alt Text همانند عنوان یک نوشته که نشان می دهد مقاله درباره چیست،‌عمل می کند. به وب سایت شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنید. در واقع این اطلاعات به گوگل کمک می کند زمانی که کاربری جستجوی مرتبط با عکس شما داشته باشد و عکس به هر دلیلی لود نشد، آیا عکس و وبسایت شما را به او نشان دهد یا خیر، تصمیم درستی بگیرد. از این تگ در لینک سازی داخلی به عنوان انکر تکست یاد می شود. 

تصاویرتان را برای گوشی های همراه و سایر پلتفرم ها بهینه سازی کنید

از تصاویر قابل تنظیم و واکنش گرا استفاده کنید. اندازه عکس باید به گونه ای باشد که متناسب با استفاده کاربر از دسکتاپ یا موبایل قابل تغییر باشد. اگر سئوی موبایل به درستی انجام نشود بانس ریت و نرخ تبدیل سایت شما کاهش می یابد.

تصاویر را به سایت مپ اضافه کنید

با اضافه کردن تصاویر به سایت مپ، شانس کرال و ایندکس شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو و همچنین ترافیک سایت افزایش می یابد. افزونه yoast در ورد پرس راهکار خوبی برای سایت مپ ارائه می دهد. 

برای تصاویر ابعاد مناسب انتخاب کنید

تعریف طول و عرض تصویر علاوه بر اینکه باعث ایجاد تجربه کاربری بهتری می شود، به مرورگرها این اجازه را هم می دهد که قبل از لود CSS اندازه تصویر را بدانند. از پریدن صفحه هنگام بارگذاری جلوگیری می کند و به مرورگر امکان محاسبه فضای  مورد نیاز برای اختصاص به منبع شما را می دهد.
 

نکاتی که باید در مورد سئو تصاویر بدانیم 3

 

از قابلیت Lazy Load  استفاده کنید

با استفاده از قابلیت Lazy Load تنها تصاویری به کاربر نشان داده می شود که کاربر بر روی آن ها قرار دارد و با هر با راسکرول کردن تصاویر بیشتری به وی نشان داده می شود. با این قابلیت سرعت سایت همواره در حالت بهینه قرار می گیرد. استفاده از این قابلیت در سئو سایت فروشگاهی که دارای تصاویر زیادی هستند،‌ الزامی است.

محل ذخیره سازی تصاویر را مرتب کنید

مرتب سازی محل ذخیره تصاویر و مسیر دسترسی به آنها از نکات مهم دیگر در سئو تصاویر است. گوگل از سال 2018 ساختار فایل تصاویر و مسیر دسترسی به آن ها را به عنوان معیار رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته است. پس بهتر است تصاویر مربوط به هر مقاله را در پوشه های جداگانه قرار دهید. 

حق کپی رایت را رعایت کنید

گوگل نسبت به کپی رایت بسیار حساس است. مطمئن باشید اگر تصویری را از سایت های دیگر بردارید و در سایت خود قرار دهید، ضربه بسیار بزرگی به سایت شما وارد خواهد شد و احتمال جریمه شدن شما توسط گوگل بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

دانستن اصول سئو تصاویر از مهم ترین مواردی است که باید در سئو سایت مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت با کندی سرعت سایت و نرخ خروج بالا مواجه خواهید شد. توصیه می کنیم اگر سئو تصویر برای شما سخت است یا وقت کافی برای بهینه سازی تصاویر سایت خود ندارید از شرکت های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. شرکت افرند وب یکی از شرکتهای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که سئو تصاویر و سئو سایت شما را به بهترین نحو انجام می دهد.

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
تولید محتوا 8 مقاله 12 مقاله 16 مقاله 20 مقاله
تحقیق کلمات کلیدی 20کلمه 30کلمه 45کلمه 60کلمه
افزایش رتبه کلمات کلیدی 3 کلمه 5 کلمه 8 کلمه 12 کلمه
آنالیز url ها
آنالیز بک لینک ها
آنالیز محتوا های تکراری
انالیز رقبا
بهینه سازی عنوان صفحات
بهینه سازی دیسکریپشن
بهینه سازی لینک های داخلی
بهینه سازی تصاویر
لینک سازی خارجی 5 لینک 10 لینک 15 لینک 20 لینک
استراتژی ریپورتاژ اگهی
ساخت شبکه های اجتماعی 1 2 4 6
ثبت سایت در سرچ کنسول
ثبت نقشه سایت
بهبود سرعت وب سایت
مشاوره رایگان سئو تا 45 دقیقه تا 1 ساعت تا 2 ساعت تا 3 ساعت
قیمت ماهانه پروژه 5,9 میلیون تومان 8,9 میلیون تومان 13,9 میلیون تومان تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه

شرکت ایده پردازان هوشمند افرند با نام تجاری افرند وب در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ در شاخه طراحی سایت با توجه به نیاز روز کسب و کارها به طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت اختصاصی ، طراحی سایت با وردپرس و سفارش طراحی سایت با کاهش هزینه ها بنا به دلایل اقتصادی این روزها در تلاش است که در کنار هموطنان عزیزمان بعنوان کوچکترین عضو این جامعه خدمت رسانی کند. در زمینه سئو سایت و بهینه سازی سایت با کادری مجرب حاظر به خدمت رسانی و ثبت سفارش سئو سایت و سئو حرفه ای برای رونق بخشیدن به تمامی کسب و کار ها میباشد. شما میتوانید با طراحی اپلیکیشن به راحتی روی گوشی خدمات و محصولات خود را به اشتراک بگذارید سفارش طراحی اپلیکیشن خود را به ما بسپارید.