مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا از اصلی ترین و مهم ترین مباحث سئو می باشد. که هر مدیر سایت باید دارای اطلاعات کافی درباره آن باشد. بهینه سازی محتوا را می توان در یک جمله گفت: " تولید محتوای آنلاین به گونه ای که هم برای کاربران و هم موتورهای جست جو جذاب باشد.

سئو محتوا چیست؟
person
tohid ebrahimi 10:27 1402 اسفند 21
5دقیقه

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا از اصلی ترین و مهم ترین مباحث سئو می باشد. که هر مدیر سایت باید دارای اطلاعات کافی درباره آن باشد. بهینه سازی محتوا را می توان در یک جمله گفت: " تولید محتوای آنلاین به گونه ای که هم برای کاربران و هم موتورهای جست جو جذاب باشد.

سئو محتوا چیست؟

به طورکلی، سئو محتوا به مجموعه ای از فرایندها و تکنیک ها، که به کار گرفته می شوند، تا محتوای یک سایت یا صفحه بهینه شده، و در حالتی قرار بگیرد که باعث بهبود رتبه صفحه در  نتایج موتورهای جست جو مانند گوگل شود. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است. و بازاریابی محتوا، تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است. و هدف از آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به طرف سایت می باشد.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی در صورتی موفق خواهد بود که، از سئو بهره مند باشد. یک محتوا هر قدر اطلاعات خوبی برای کاربر داشته باشد، اما طبق اصول سئو محتوا بهینه سازی نشود، شانس زیادی با کسب رتبه در گوگل ندارد. پس محتوا به سئو نیاز دارد. تا در میان پست هایی که هر روزه در اینترنت منتشر می شود برجسته شود. و گوگل نیز این نکته را مورد توجه قرار داده، که یکی از سه عامل مهم رتبه بندی سایت در میان موتورهای جست جو"محتوا" است.

محتوای ارزشمند با ساختاری منظم تولید کنید، که برای مخاطب نفع داشته باشد. برای تولید آن، باید بدانید مخاطب چه کلمه ای را جست جو می کند، و به چه چیزی احتیاج دارد. از کلمات کلیدی به طور طبیعی و در جای درست استفاده کنید. و آن را به دیگر محتواهای خود وصل کنید.

اهمیت و مزایای تولید محتوا بر اساس سئو

برخی از فواید سئو محتوا را می توان این چنین نام برد:

افزایش رتبه در گوگل

یک محتوای سئو شده، می تواند رتبه سایتتان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد. و احتمال دیده شدنتان را افزایش دهد. یک چهارم افراد به صفح دوم نتایج نمی روند.

افزایش ترافیک از سمت گوگل

رتبه های بهتر باعث دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر می شود. رتبه یک نتایج، حدود 32 درصد کلیک هارا به خود اختصاص می دهد

جلب اعتماد بیشتر کاربران

محتوای بهینه سازی شده باعث می شود، تا اعتبار و اعتماد نزد کاربران و هم در نزد گوگل بالا برود. و همچنین باعث می شود، مطالب تازه منتشر شده رتبه اولیه بهتری داشته باشند.

بازدهی بیشتر اقدامات بازاریابی محتوا

به روز رسانی و انتشار مجدد یک محتوای قبلی، می تواند منجر به صرفه جویی در زمان شود.

محتوای پویا

بهینه سازی مستمر محتوا باعث می شود، که همواره در اوج بمانید و جزو بهنرین محتوای موجود در زمینه مرتبط باشید.

اصول سئو در تولید محتوا

برای بهتر شدن سئو محتوای وب سایت، پیروی از اصول سئو در نویسندگی ضروری است. به برخی از اصول سئو در تولید محتوا اشاره می کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

در قدم اول باید، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را شناسایی کنید. و در متن، تصاویر، عناوین و دسته بندی ها استفاده کنید.

محتوای ارزشمند

سعی کنید محتوای سایت تان از اطلاعات و موضوعات مفید، کاربردی و جذاب و ارزشمند باشد.

صرفه جویی در فضا

محتوای خود را در قالب یک پست تهیه و بهینه کنید. این کار به شما کمک می کند تا هر کدام از صفحه هایتان سریعا بارگذاری شوند.

استفاده از عناوین مناسب 

محتوای یک صفحه را عناوین جذاب و مناسب، می تواند تبدیل به یک صفحه پر بازدید کند. و استفاده از عناوین با کلمات کلیدی نیز می تواند به بهبود سئو کمک کند.

محتوای به روز

به روز رسانی محتوا با توجه به تغییرات در بازار و نیاز های کاربران، یکی از مهمترین اصول سئو در بلاگ و وب سایت های مختلف است.

تصویر و گرافیک

آن چیزی که محتوای با ارزش ایجاد می کند، استفده از تصاویر باکیفیت و توضیحات مرتبط است که کاربران را به تماشای وب سایت شما تشویق می کند.

رعایت قواعد ساختاری

توجه به ساختار صفحه و استفاده از متاتگ ها، عنوان های H1 و H2، لینک های داخلی و شاخص ها، در بهبود سئو محتوا موثر است.

نکته مهم

نوع محتوای انتخاب شده با هدف شما ارتباط مستقیم دارد. با انتشار یک راهنمای متنی طولانی در سایتتان، نباید انتظار داشته باشید که فالوور زیادی در اینستاگرام کسب کنید. یک ویدیوی جذاب و آموزشی قطعا، برافزایش تعداد دنبال کنندگان در اینستاگرام تاثیربیشتری می گذارد. شما باید قبل از اینکه بخواهید هر محتوایی را انتشار دهید، دلیل و هدف خود از انتشار آن را بدانید. تولید محتوا نباید به خاطر یکی از موارد زیر باشد:

  • از دیگران شنیده اید هر چه قدر تعداد محتوا بیشتر باشد بهتر است.
  • از طرف مدیرتان یا خودتان الزامی برای تولید یک یا چند محتوا در هفته وجود داشته باشد.
  • فکر می کنید که باید به هر نحوی و به طور مستمر محتوای جدید بارگذاری کنید و این امر برای گوگل مهم است.

نکات مهم سئو در تولید محتوا

بهینه سازی عنوان یا تیتر محتوا

برای بهینه سازی تیتر یا عنوان محتوا، نکات متعددی وجود دارد. مانند تعداد کلمات تیتر، وجود کلمات کلیدی در تیتر، منحصر به فرد بودن تیتر هر صفحه، استفاده از برند در تیتر
حداکثر طول عنوان یک پست 70 کاراکتر است. و آن هم به این دلیل است که گوگل، بینگ و یاهو هر کدام به ترتیب دارای یک عرض قابل مشاهده تا حداکثر 70 و 71 کاراکتر هستند. همچنین عناوین پست، باید در یک نگاه قابل خواندن باشند. بسیاری از وبلاگ نویسان، عنوان 5 تا 8 کلمه ای را پیشنهاد می کنند. که این یک نکته مهم است که یک عنوان پر از کلمات، خیلی وقت ها گیج کننده است.

استفاده از تصاویر در محتوا

همه پست ها لزوما نیاز به تصویر ندارند. ولی بهتر است از تصویر در پست خود استفاده کنید. و اگر عکسی متعلق به خود ندارید می توانید از سایت های دیگر که هزینه کمتری دارند خریداری کنید. از تصاویر برای برانگیزاندن احساسات استفاده می کنیم. همچنین تصاویر، یک داستان را بیان می کنند و  می توانند متن های طولانی را به بخش های کوچکتر تقسیم کنند. و خواندن مطالب را آسان تر کنند.

بهینه سازی نام عکس ها در محتوا

دو دلیل مهم برای نام گذاری عکس وجود دارد. یکی سئو و دیگری خوانندگان است. نام های تصویر را در حدود 2 تا 4 کلمه انتخاب کنید و نگه دارید. و از به کار بردن کلمات غیر ضروری خودداری کنید. و سعی کنید همه عکس ها را با یک عنوان نام گذاری نکنید.

بهینه سازی آدرس صفحات

URL پست شما یک آدرس منحصر به فرد در وب است. و هر صفحه، مطلب و تصویری از سایت شما دارای URL  خاص خود می باشد. وقتی به مطلب خود یک عنوان می دهید، یک لینک ثابت به طور خودکار ایجاد می شود. در حالی که به طور خودکار علائم نگارشی، فاصله ها و حروف بزرگ را حذف می ند. نگه داشتن تمام کلمه های عنوان چیزی نیست که لازم شما باشد، پس آن  را به صورت دستی تنظیم کنید. هر چه قدر URL کوتاه تری داشته باشید بهتر است.

چند نکته مهم سئو در تولید محتوا

استفاده از تیترهای داخلی

بهینه سازی تیترهای داخلی محتوا، تجربه کاربر را بهبود می بخشد. و محتوای شما را تقسیم به بخش های کوچک تری می کند. گوگل هم علاقه زیادی به تیترها دارد. دستورالعمل های گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند.

تیترهای داخلی باید با صورت آبشاری از H1 تا h6 ساختار دهی شوند. یعنی هر H2 حتما باید زیر مجموعه یک H1 باشد. و هر H3 باید زیر مجموعه یک H2 باشد و الی آخر...

بهینه سازی لینک های خارجی

یک مطلب خوب حتما باید لینک خروجی داشته باشد. نداشتن لینک خارجی به این مانند است که شما خوانندگان خود را در یک کوچه بن بست رها کرده باشید. با دادن لینک خارجی به محتوا شما به خوانندگان کمک می کنید تا، به محتوای کامل تر ولی در راستای موضوع شما دست پیدا کنند.

بهینه سازی لینک های ورودی

دو نوع لینک سازی داخلی داریم : لینک های داخلی سایت که به صفحات مختلف می دهید.و لینک های که سایت های دیگر به سایت شما می دهند.

استفاده از لیست های عددی یا نقطه ای

این لیست ها کمک زیادی به بالا رفتن میزان خوانایی متن می کنند. بخصوص زمانی که بتوانید آن ها را جایگزین پاراگراف های طولانی کنید، که این کار باعث می شود تا مخاطب در یک نگاه تمام موارد را ببیند و به خاطر بسپارد. لیست ها می توانند در هر نوع محتوای متنی وجود داشته باشند.

بهینه سازی پاراگراف ها

داشتن پاراگراف کوتاه باعث می شود، تا خواندن مطالب برای خواننده آسان و راحت باشد، و تجربه کاربر را بهبود بخشد. و همچنین خواننده سر خط مطالب را گم نمی کند.

از قدرت CSS باری استایل دهی متن بهره بگیرید

به طراحان سایت خود بگویید تا استایل هایی جذاب و در عین حال ساده ای برای فرمت بندی متن سایت در CSS کد نویسی استفاده کنند. بخش های مختلف سایت خود را با این استایل ها، زیباسازی کنید. مثل هایلات کردن متن یا داخل یک باکس به عنوان نکته کلیدی قرار بدهید.

کلام آخر

در آخراین را هم بگویم، هیچ چیز بدتر از یک پست با محتوای عالی ولی با ساختار و قالب ضعیف نیست. ضعف در قالب متن نه تنها باعث می شود تا خوانایی متن افت کند، بلکه این فکر را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که، محتوای متن نیز چندان مناسب نیست. پس به همان اندازه که  برای نوشتن متن خوب زمان صرف می کنید، به بهبود ساختار و قالب آن نیز اهمید دهید. و حتما بازخوردهای مثبت آن را به چشم خواهید دید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان افرند وب در ارتباط باشید.

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
تولید محتوا 8 مقاله 12 مقاله 16 مقاله 20 مقاله
تحقیق کلمات کلیدی 20کلمه 30کلمه 45کلمه 60کلمه
افزایش رتبه کلمات کلیدی 3 کلمه 5 کلمه 8 کلمه 12 کلمه
آنالیز url ها
آنالیز بک لینک ها
آنالیز محتوا های تکراری
انالیز رقبا
بهینه سازی عنوان صفحات
بهینه سازی دیسکریپشن
بهینه سازی لینک های داخلی
بهینه سازی تصاویر
لینک سازی خارجی 5 لینک 10 لینک 15 لینک 20 لینک
استراتژی ریپورتاژ اگهی
ساخت شبکه های اجتماعی 1 2 4 6
ثبت سایت در سرچ کنسول
ثبت نقشه سایت
بهبود سرعت وب سایت
مشاوره رایگان سئو تا 45 دقیقه تا 1 ساعت تا 2 ساعت تا 3 ساعت
قیمت ماهانه پروژه 5,9 میلیون تومان 8,9 میلیون تومان 13,9 میلیون تومان تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه

شرکت ایده پردازان هوشمند افرند با نام تجاری افرند وب در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ در شاخه طراحی سایت با توجه به نیاز روز کسب و کارها به طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت اختصاصی ، طراحی سایت با وردپرس و سفارش طراحی سایت با کاهش هزینه ها بنا به دلایل اقتصادی این روزها در تلاش است که در کنار هموطنان عزیزمان بعنوان کوچکترین عضو این جامعه خدمت رسانی کند. در زمینه سئو سایت و بهینه سازی سایت با کادری مجرب حاظر به خدمت رسانی و ثبت سفارش سئو سایت و سئو حرفه ای برای رونق بخشیدن به تمامی کسب و کار ها میباشد. شما میتوانید با طراحی اپلیکیشن به راحتی روی گوشی خدمات و محصولات خود را به اشتراک بگذارید سفارش طراحی اپلیکیشن خود را به ما بسپارید.