مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

جایگاه صفر گوگل چیست و نحوه دستیابی به این جایگاه

جایگاه صفر گوگل چیست و نحوه دستیابی به این جایگاه

جایگاه صفر گوگل (Position Zero)، عبارت است از اولین نتیجه جستجوی گوگل که در بالای لیست نتایج آن نمایش داده می‌شود. از این جایگاه به عنوان یک پاسخ ویژه (Feathered Snippet) نیز یاد می‌شود، هدف جایگاه صفر پاسخ مستقیم دادن به سؤالات کاربران بدون نیاز به کلیک بر روی نتایج جستجوی گوگل است. رتبه صفر یا P0 نام دیگر جایگاه صفر است. اینکه چگونه می توانیم به این جایگاه برسیم،‌ سؤالی است که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

جایگاه صفر گوگل چیست و نحوه دستیابی به این جایگاه
person
tohid ebrahimi 05:02 1402 اسفند 27
5دقیقه

جایگاه صفر گوگل چیست و نحوه دستیابی به این جایگاه

جایگاه صفر گوگل (Position Zero)، عبارت است از اولین نتیجه جستجوی گوگل که در بالای لیست نتایج آن نمایش داده می‌شود. از این جایگاه به عنوان یک پاسخ ویژه (Feathered Snippet) نیز یاد می‌شود، هدف جایگاه صفر پاسخ مستقیم دادن به سؤالات کاربران بدون نیاز به کلیک بر روی نتایج جستجوی گوگل است. رتبه صفر یا P0 نام دیگر جایگاه صفر است. اینکه چگونه می توانیم به این جایگاه برسیم،‌ سؤالی است که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
 

جایگاه صفر گوگل چیست؟

جایگاه صفر به اطلاعاتی اشاره می کند که گوگل در بالای نتایج جستجو نشان می دهد. در جایگاه صفر، گوگل به صورت مستقیم به سوال کاربر پاسخ می دهد. این جایگاه بالاتر از رتبه یک نتایج جستجوی رتبه بندی قرار می گیرد. ویژگی بارز رتبه صفر، این است که به شکلی ساده، مستقیم و خلاصه، پاسخ کاربر را می‌دهد تا بدون نیاز به کلیک بر روی آدرس صفحه، بتواندربه پاسخ خود دست یابد.
هدف از جایگاه صفر گوگل، جلب توجه کاربران در صفحه نتایج سرپ است.

نحوه نمایش جایگاه صفر

نحوه نمایش جایگاه صفر (P0) متفاوت است و به شکل های زیر نمایش داده می شود.

پاراگراف‌های فیچر اسنیپت

 رایج ترین نحوه نمایش جایگاه صفر به صورت یک محتوای 40 تا 60 کلمه ای است که عبارت جستجو شده را توضیح  می دهد.

جدول فیچر اسنیپت

برای نمایش اعداد و ارقام کاربرد دارد. زمانی که امکان پاسخ کاربر در قالب جدول وجود داشته باشد، گوگل جدولی که بهترین پاسخ کاربر را دارد، به کاربر پیشنهاد می کند. 

فیچر اسنیپت لیست

 گوگل قسمت هایی از محتوای خوب را به صورت خلاصه‌ وار برای کاربر نمایش می دهد. در واقع لیستی از مراحل یا نحوه انجام جستجو را توضیح می دهد. 

ویدیوهای یوتیوب

ویدئوها در یوتیوب زمانی در جایگاه صفر گوگل قرار می‌گیرند که کاربر می‌خواهد با استفاده از یک ویدئوی یوتیوب به سؤال خود دست یابد. پس بهتر است محتواهایی باکیفیت و مرتبط در صفحه سایت خود قرار دهید.

تصاویر

در جایگاه صفر و نتایج جستجو، تصاویر نقش مهمی ایفا می کنند. توصیه می شود سراغ تصاویر واقعی یا گرافیکی ساخته شده توسط خودتان باشید و از به کار بردن تصاویر کپی و نا مرتبط خودداری کنید. 
به هر حال باید توجه داشته باشید محتوایی که قصد دارید در جایگاه صفر قرار گیرند، باید به یکی از فرمت های گفته شده و در اندازه مناسب باشند. با اینکه پاراگراف ها بیشترین سهم جایگاه صفر را دارند،‌ اما مهم ترین عامل برای گوگل کیفیت اطلاعات محتوا و اعتبار آن است. پس برای کسب Position Zero باید محتوای با کیفیتی ارائه دهید که پاسخگوی سؤال کاربر به صورت ساده و مستقیم و کامل باشد.
 

اهمیت جایگاه صفر گوگل

قطعا تلاش هر کسب و کار اینترنتی یا متخصص سئو، دستیابی به نتایج بالاتر موتورهای جستجو است. رتبه بالاتر در نتایج جستجو به معنای جذب بازدید و ترافیک بیشتر سایت است. از عمده دلایل اصلی کسب جایگاه صفر گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نرخ کلیک یا CTR
  • بهبود و افزایش رتبه سایت در نتایج SERP
  • استقبال روزافزون کاربران از رتبه صفر
  • به عهده گرفتن بخش بیشتری از صفحه نتایج جستجو
  • تبدیل شدن به مرجع برند
  • افزایش آگاهی از برند
  • امکان نمایش در جستجوهای صوتی
  • ماندگار شدن در ذهن مخاطب
  • افزایش درآمد بیشتر در نتیجه افزایش نرخ کلیک، بازدید و ترافیک سایت

نحوه دستیابی به جایگاه صفر گوگل

برای اینکه محتوایی که تولید می کنید در جایگاه صفر گوگل قرار بگیرد، لازم است برخی نکات را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

استفاده از کلید واژه های مناسب

برخی کلید واژه ها شانس شما را برای قرار گرفتن در این جایگاه افزایش می دهند، مانند کلید واژه های طولانی (Long Tail Keywords)، کلید واژه های مرتبط با کسب و کارتان و کلمات کلیدی که در حال حاضر در جایگاه صفر قرار ندارند. با شناسایی این موارد سعی کنید محتوایی را تولید کنید که در رابطه با آن کلید واژه محتوای کمتری تولید شده است.

در نظر گرفتن قصد کاربر از سرچ کردن

امروزه موتورهای جستجو آنقدر هوشمندانه عمل می کنند که هدف کاربر از سرچ کردن را به خوبی تشخیص می دهند. گوگل بر اساس سرچ کاربر و میزان ارتباط محتوای شما با سؤال کاربر تصمیم می گیرد که آیا محتوای شما را در نتایج صفر قرار دهد یا خیر.

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت، ساختارمند و واقعی که شامل اعداد، مراحل و فهرست‌ باشد، در نزد گوگل از اهمیت بالای برخوردار است. وقتی موضوعی نیاز به لیست شدن یا فهرست کردن موارد دارد، باید آن را فهرست کنید و در ادامه مطلب، هر یک از آن موارد را توضیح دهید. چرا که گوگل توانایی جدا کردن اجزای محتوا و چینش آن ها را در جایگاه صفر ندارد. در حقیقت موتور جستجوی گوگل تنها یک قسمت خاص از محتوای خلاصه و مفید شما را برمی‌دارد و به کاربر نشان می‌دهد.
وقتی پاسخ کاربر به صورت خلاصه و یکجا در یک قسمت نوشته شده باشد، احتمال قرار گرفتن آن در جایگاه صفر بیشتر خواهد بود.

نوشتن محتوای خلاصه و قابل درک

تا می توانید اقدام به تولید محتوای کوتاه،‌ ساده و قابل فهم برای مخاطب نمایید. یکی از راهکارها استفاده از نمودارها، جداول و لیست ها است. سایر فرمت های محتوا مانند عکس و تصویر نیز می توانند در آسان کردن محتوا برای مخاطب کمک کننده باشند. به خصوص اگر محتوای شما آموزشی باشد، می توانید از ویدیوهای آموزشی بهره ببرید. 

ارائه پاسخ کامل و مختصر

محتوا باید به گونه ای باشد که درعین مختصر بودن، پاسخ‌ کاملی به کاربر ارائه دهد و قابلیت نمایش در فضای محدود را داشته باشد.

بهینه کردن متا

عنوان متای محتوای شما باید کمتر از 60 کاراکتر باشد تا گوگل آن را بهینه تشخیص دهد.

بهینه سازی ساختار URLها

برای اینکه محتوایی که تولید می کنید، محتوای قویتری باشد و احتمال قرار گرفتن آن محتوا در جایگاه صفر بیشتر باشد، بهتر است ساختار URL را واضح، کوتاه و کامل تر بنویسید.

نوشتن توضیحات متا مناسب

توضحات متا یا به اصطلاح دیسکریپشن نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد.

ارائه کد سیگما

کدهای سیگما باعث می شوند گوگل متوجه شود محتوای سایت شما درباره چیست و چه عناصری در محتوا قرار دارند. به عنوان مثال <H1> Position Zero </H1> در تگ H1 به گوگل دستور می‌دهد، باید کلمه Position Zero را در قالب تیتر ۱ بخواند.

رعایت اصول سئوی داخلی (On-Page)

برای افزایش اعتبار محتوای وب سایت خود حتما از لینک سازی داخلی و سئوی On-Page استفاده کنید. رعایت اصول سئو محتوای داخلی نباید فراموش شود.

رعایت اصول سئوی خارجی (Off-page)

علاوه بر سئوی داخلی باید اصول سئوی خارجی محتوا نیز رعایت کنید. لینک‌ سازی یا بک ‌لینک ستون اصلی سئو خارجی است. از کاربران خود بخواهید محتوای شما را مطالعه کنند و نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند و در صورت تمایل به سایت شما لینک بدهند. در شبکه های اجتماعی و وبینارها محتوای خود را پروموت کنید. تجربه کاربری و بهینه سازی تکنیکال را بهبود دهید. 

متمایز بودن از رقبا

نوشتن محتوایی بهتر از رقبا، یکی دیگر از راهکارها برای قرار گرفتن در P0 است. برای این کار باید رقبا را تحلیل کنید و از تکنیک هایی استفاده کنید که آنها استفاده نکرده اند یا در آن زمینه کاستی هایی دارند.

عدم استفاده از ضمایر اول شخص و نام برند

ترجیحا از کلمات من و ما و نام تجاری خود استفاده نکنید. استفاده از جملات با ضمایر اول شخص  احتمال قرار گرفتن محتوای شما در جایگاه صفر را کاهش می دهد. چرا که گوگل نظرات شخصی و تبلیغات را در جایگاه صفر قرار نمی دهد، مگر این که عبارت جستجو شده در مورد برند باشد.
 

استفاده از کلمات پرسشی در تگ های هدینگ

استفاده از کلمات پرسشی همانند چیست، چگونه، چرا، کی و کجا در تگ های هدینگ باعث می شود رتبه بهتری در سرپ گوگل کسب کنیم. این کلمات پرسشی به پنج W (What، Why، Who، When و Where) معروف هستند و محتواهایی که به یکی از این سؤالات پاسخ داده شوند، شانس بیشتری برای نمایش در رتبه صفر گوگل را دارند.

زمانی که در هدینگ محتوای خود از این کلمات پرسشی استفاده می کنید مانند "جایگاه صفر چیست"، به احتمال زیاد، گوگل محتوای شما را به کاربرانی که این سوال را جستجو کرده اند، نمایش خواهد داد.

استفاده از قالب های قابل نمایش در جایگاه صفر

برای اینکه محتوای شما راحت تر در رتبه صفر قرار بگیرد، بهتر است از محتواهای مد نظر گوگل مانند ویدئو،‌ تصاویر، جدول، نمودار و لیست ها در محتواهای خود استفاده کنید.

تولید محتوای همیشه سبز(ever green)

محتوای سبز محتوایی است که اطلاعات آن ها تا مدت ها معتبر می باشد و نیازی به به ‌روزرسانی ندارد. این نوع محتواها نیز به احتمال زیاد در جایگاه صفر قرار می گیرند.

کلام آخر

با توجه به جدید بودن جایگاه صفر توصیه می‌شود حتما محتوایی مناسب با این جایگاه گوگل در وب ‌سایت خود تولید کنید، تا با تاثیر بیشتر این روش بتوانید از مزایای آن نیز بهره ‌مند شوید. برای بهینه سازی سایت، افزایش ترافیک و بازدید سایت و قرار گرفتن آن در جایگاه صفر باید از کارشناسان سئو کمک بگیرید. تیم افرند وب با داشتن تجربه ای چند ساله در این زمینه آماده پاسخگویی به سؤالات شما و بهینه سازی وب سایت شماست. برا ی کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
تولید محتوا 8 مقاله 12 مقاله 16 مقاله 20 مقاله
تحقیق کلمات کلیدی 20کلمه 30کلمه 45کلمه 60کلمه
افزایش رتبه کلمات کلیدی 3 کلمه 5 کلمه 8 کلمه 12 کلمه
آنالیز url ها
آنالیز بک لینک ها
آنالیز محتوا های تکراری
انالیز رقبا
بهینه سازی عنوان صفحات
بهینه سازی دیسکریپشن
بهینه سازی لینک های داخلی
بهینه سازی تصاویر
لینک سازی خارجی 5 لینک 10 لینک 15 لینک 20 لینک
استراتژی ریپورتاژ اگهی
ساخت شبکه های اجتماعی 1 2 4 6
ثبت سایت در سرچ کنسول
ثبت نقشه سایت
بهبود سرعت وب سایت
مشاوره رایگان سئو تا 45 دقیقه تا 1 ساعت تا 2 ساعت تا 3 ساعت
قیمت ماهانه پروژه 5,9 میلیون تومان 8,9 میلیون تومان 13,9 میلیون تومان تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه

شرکت ایده پردازان هوشمند افرند با نام تجاری افرند وب در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ در شاخه طراحی سایت با توجه به نیاز روز کسب و کارها به طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت اختصاصی ، طراحی سایت با وردپرس و سفارش طراحی سایت با کاهش هزینه ها بنا به دلایل اقتصادی این روزها در تلاش است که در کنار هموطنان عزیزمان بعنوان کوچکترین عضو این جامعه خدمت رسانی کند. در زمینه سئو سایت و بهینه سازی سایت با کادری مجرب حاظر به خدمت رسانی و ثبت سفارش سئو سایت و سئو حرفه ای برای رونق بخشیدن به تمامی کسب و کار ها میباشد. شما میتوانید با طراحی اپلیکیشن به راحتی روی گوشی خدمات و محصولات خود را به اشتراک بگذارید سفارش طراحی اپلیکیشن خود را به ما بسپارید.