مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

بک لینک و انواع آن

بک لینک و انواع آن

بک لینک و انواع آن

بک لینک یکی از پرکاربردترین کلمات مورد استفاده، از نظر رتبه بندی  بهینه سازی موتورهای جستجو گر گوگل می باشد، که از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما باید توجه داشت، اثر همه ی بک لینک ها بر رتبه بندی یکسان نمی باشد. بسیاری از افرادی که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اند، احتمالا اسم بک لینک را شنیده باشند، و به دنبال مفهوم کلی آن باشند. با افزایش تکنولوژی و رقابت در فضای مجازی ، بهینه سازی وب سایت به یکی از اولویت ها تبدیل شده است. که در ادامه به آن می پردازیم.

بک لینک و انواع آن
person
tohid ebrahimi 12:57 1402 اسفند 16
5دقیقه

بک لینک و انواع آن

بک لینک یکی از پرکاربردترین کلمات مورد استفاده، از نظر رتبه بندی  بهینه سازی موتورهای جستجو گر گوگل می باشد، که از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما باید توجه داشت، اثر همه ی بک لینک ها بر رتبه بندی یکسان نمی باشد. بسیاری از افرادی که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اند، احتمالا اسم بک لینک را شنیده باشند، و به دنبال مفهوم کلی آن باشند. با افزایش تکنولوژی و رقابت در فضای مجازی ، بهینه سازی وب سایت به یکی از اولویت ها تبدیل شده است. که در ادامه به آن می پردازیم.

معرفی بک لینک و انواع آن

در کل بک لینک، لینکی که از یک سایتی به سایت دیگر داده می شود. به فرایند دریافت یک لینک از دیگر سایت های اینترنتی را بک لینک می گویند. که گوگل و سایر موتورهای جستجو این عمل را یک رای مثبت برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند. صفحاتی با لینک بیشتر رتبه بالاتری خواهند داشت.

اگر کسی در سایتش لینک شما را توی صفحه سایتش قرار داده باشد، شما یک بک لینک از آن سایت گرفته اید. و اگر این عمل برعکس انجام بگیرد، شما یک بک لینک به آن ها داده اید. نام دیگر بک لینک، لینک ورودی هم می باشد. بک لینک هم می تواند به متن، تصویر و ویدئو داده شود، که با کلیک روی آن ها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می شود. و دو نوع لینک داریم، لینک خارجی و لینک داخلی.

برای اینکه یک صفحه ارزشمند در سایت تولید کنیم، ابتدا باید نیاز کاربر را بشناسیم و در نظر بگیریم. سپس با تکنیک های سئو، صفحه را برای ربات های گوگل نیز شفاف سازی کنیم. و باید نسبت به قوانین SEO تسلط کافی داشته باشیم.

معرفی انواع بک لینک

بک لینک ها علاوه بر اینکه می توانند ورودی و خروجی باشند، می توانند یک دسته بندی دیگری هم داشته باشند. که آن دو نوع می باشد.
1-    بک لینک فالو
2-    بک لینک نو فالو

با توجه به اینکه لینک سازی نیاز به انرژی و تمرکز بالایی دارد، فکرتان را روی دریافت لینک های فالو بگذارید. گوگل برای لینک های نو فالو ارزشی قائل نیست. ولی ضرری هم ندارد اگر لینک های نو فالو هم دریافت بکنید. این لینک ها هم شاید تاثیرات مثبت کوچکی در رتبه سایتتان داشته باشد. در یک لینک فالو هیچ مشخصه ی خاصی در کد دیده نمی شود و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی می ماند. لینک های فالو از دید گوگل ارزشمند هستند. و بر رتبه سایت تاثیرگذارند و ما در سئو سایت به آن ها نیاز داریم.

نحوه تشخیص لینک فالو و نوفالو 

برای تشخیص نوع لینک در صفحه، روش های متفاوتی وجود دارد. ساده ترین روش، استفاده از افزونه گوگل کروم SEO Minion می باشد. این افزونه را روی مرورگر کروم نصب کنید، و صفحه مورد نظر را باز کنید. روی آیکن افزونه روی نوار بالای مرورگر کلیک کنید و به قسمت highlight all links بروید. این قسمت تمام لینک های موجود در صفحه را هایلات خواهد کرد. حالا شما می توانید لینک ها را از لحاظ، ورودی یا خروجی، فالو یا نوفالو بودن فیلتر کنید.

اهمیت بک لینک در سئو

بک لینک ها به طور کلی سه جنبه ی مفید دارند.

موثر در رتبه بندی

موتور های جست جو بک لینک ها را به عنوان رای اعتماد کاربران می داند. با این حال می توان گفت، سایتی که رای اعتماد بیشتری داشته باشد، از شانس بیشتری برای رتبه گرفتن در گوگل برخوردار است. با تغییرات زیاد و دائمی الگوریتم گوگل، ساخت بک لینک های با کیفیت، همچنان بخش بزرگی از استراتژی های سئو را تشکیل می دهد. و لینک سازی موثر یکی از لازمه های بهبود در سئو سایت و افزایش رتبه در گوگل است.

بهبود امکان دیده شدن (اعتبار و اعتماد)

گوگل و موتورهای جستجو به صفحه های مشهور و پر بازدید بیشتر از دیگر صفحه های سایت ها سر می زنند. بنابراین اگر سایت شما بک لینکی از یک سایت پر بازدید کننده داشته باشد، به احتمال زیاد، دیده شدنش توسط گوگل بیشتر می شود. در غیر این صورت، پیدا کردن سایت شما توسط ربات خزنده های گوگل دشوار خواهد بود. اما غیر ممکن هم نیست.

افزایش ترافیک ارجاعی

دلیل اینکه بک لینک ساخته می شود این است که، کاربران بتوانند به منابع مفید و با کیفیت دست پیدا کنند. برای همین باید روی لینک ها کلیک کنند. وقتی کسی روی لینک شما که در سایت دیگری است کلیک می کند، شما ترافیک ارجاعی دریافت می کنید. شما می توانید کسانی که از طریق لینک وارد سایت شما شده اند را ببینید.(در قسمت Refrral Traffic )
می تواند با ایجاد بک لینک هایی در وب سایت های دیگر، ترافیک بیشتری را در سایت خود ایجاد کنید. و مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.
 

چگونه بک لینک طبیعی بگیریم

بک لینک طبیعی لینکی است که، خود به صورت طبیعی ایجاد شده باشد. و باعث بهبود جایگاه شما در نتایج موتور های جستجو شود. طبیعی بودن آن بسته به معیارهایی مانند:

رپورتاژ آگهی

استفاده از رپورتاژ آگهی، موثرترین راه برای ایجاد یک بک لینک طبیعی می باشد. که با نکاتی که در ادامه هم گفته شده، در کنار هم در بدست آوردن لینک طبیعی منجر به تبلیغ برند و کالای شما در سایت های گوناگون شود. و با خیالی راحت می توانید، از اعتبار بک لینکی که به سایت شما داده شده است استفاده کنید. و در نتیجه موتورهای جستجو پیشرفت کنید.

پربازدید بودن

رپورتاژ را از سایت هایی که پربازدید هستند، و رتبه الکسا خوبی دارند خریداری کنید. که در کنار اعتبار لینکی که به شما می دهد، باعث بدست آوردن ورودی کاربران زیادی هم می شود.

دائمی بودن لینک

دائمی بودن لینک خیلی مهم است. اگر لینک شما حذف شود، اعتباری که به سایت شما داده شده بود از بین می رود.

بازه زمانی

اگر قصد خریداری چندین رپورتاژ را دارید، باید بازه های زمانی مناسبی را انتخاب کنید. یعنی نباید در بازه کوتاه، چندین رپورتاژ خریداری کنید. این خود باعث لو رفتن لینک خریداری شده می شود. در نهایت توسط گوگل اسپم می شود.

اعتبار دامنه

سایتی که از آن رپورتاژ آگهی خریداری می کنید به اعتبار سایت دقت کنید، که دارای اعتبار دامنه بالایی باشد و اعتماد موتور های جستجو به آن زیاد باشد. که این اعتماد را با چند جستجو در نتایج موتورهای جستجو می توانید پیدا کنید.

محتوای مناسب

چیزی که باعث نتایج بهتر و خیلی موثر می شود، استفاده از محتوای مناسب است. اگر چندین رپورتاژ تهیه می کنید دقت کنید که، محتواهای متفاوتی داشته باشند.

تعداد لینک

لینک های داده شده در هر رپورتاژ نباید از4 الی5 لینک بیشتر باشد. چون هر چه قدر لینک های داده شده زیاد باشد ارزش آن کمتر می شود. و باعث مشکوک شدن موتور های جستجو به لینک ها می شود. دقت کنید به یک صفحه هم چند لینک داده نشود.

رتبه بالا در کلمات کلیدی هدف

کلمات کلیدی که خریداری می کنید، سعی کنید در نتایج جستجوی گوگل، جایگاه مناسبی داشته باشد.

شبکه های اجتماعی

شاید شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی در نتایج موتورهای جستجو نداشته باشند، اما با فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی، باعث بخش شدن لینک های وب سایتتان به طور طبیعی می شوید.

تولید محتوای با کیفیت

محتوا نقش مهم و کلیدی را در رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو ایفا می کند. و با تولید محتوا و بازاریابی عالی باعث می شوید، دیگران به شما لینک دهند. این خود طبیعی ترین راه دریافت لینک می باشد.

پست مهمان

در سایت هایی که اجازه می دهند تا شما در سایت آنها مطلب بنویسید، می توانید به گرفتن بک لینک و بهتر شدن رتبه شما کمک کند.

انجمن ها

لینک سازی در انجمن ها به صورت رایگان می باشد. می تواند تاثیری در نتایج موتورهای جستجو، داشته باشد.

کلام آخر

باید گفت که دریافت بک لینک های با کیفیت یک دغدغه برای مدیران سایت ها و بازاریابان دیجیتال تبدیل شده است. با به روزرسانی الگوریتم های گوگل، کیفیت لینک ها نسبت به کمیت آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. باید توجه داشته باشید که ساخت بک لینک تنها یکی از جنبه های سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. وقت خود را بر دیگر جنبه های آن نظیر سئوی محتوا، سئو ی تکنیکال و تولید محتوا هم بگذارید.

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
تولید محتوا 8 مقاله 12 مقاله 16 مقاله 20 مقاله
تحقیق کلمات کلیدی 20کلمه 30کلمه 45کلمه 60کلمه
افزایش رتبه کلمات کلیدی 3 کلمه 5 کلمه 8 کلمه 12 کلمه
آنالیز url ها
آنالیز بک لینک ها
آنالیز محتوا های تکراری
انالیز رقبا
بهینه سازی عنوان صفحات
بهینه سازی دیسکریپشن
بهینه سازی لینک های داخلی
بهینه سازی تصاویر
لینک سازی خارجی 5 لینک 10 لینک 15 لینک 20 لینک
استراتژی ریپورتاژ اگهی
ساخت شبکه های اجتماعی 1 2 4 6
ثبت سایت در سرچ کنسول
ثبت نقشه سایت
بهبود سرعت وب سایت
مشاوره رایگان سئو تا 45 دقیقه تا 1 ساعت تا 2 ساعت تا 3 ساعت
قیمت ماهانه پروژه 5,9 میلیون تومان 8,9 میلیون تومان 13,9 میلیون تومان تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه

شرکت ایده پردازان هوشمند افرند با نام تجاری افرند وب در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ در شاخه طراحی سایت با توجه به نیاز روز کسب و کارها به طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت اختصاصی ، طراحی سایت با وردپرس و سفارش طراحی سایت با کاهش هزینه ها بنا به دلایل اقتصادی این روزها در تلاش است که در کنار هموطنان عزیزمان بعنوان کوچکترین عضو این جامعه خدمت رسانی کند. در زمینه سئو سایت و بهینه سازی سایت با کادری مجرب حاظر به خدمت رسانی و ثبت سفارش سئو سایت و سئو حرفه ای برای رونق بخشیدن به تمامی کسب و کار ها میباشد. شما میتوانید با طراحی اپلیکیشن به راحتی روی گوشی خدمات و محصولات خود را به اشتراک بگذارید سفارش طراحی اپلیکیشن خود را به ما بسپارید.