مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ

بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ

بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ، یکی از مؤثرترین تکنیک های بازاریابی در عصر حاضر است. این نوع بازاریابی کاربران تلفن های همراه را هدف قرار می دهد. امروزه میزان استفاده مردم از تلفن های همراه بیشتر شده است و این وسیله توانسته است حتی از تلویزیون و کامپیوتر نیز پیشی بگیرد. علاوه بر اختیاراتی که این وسیله در اختیار کاربرانش قرار می دهد،‌ از جمله شبکه های اجتماعی و وبگردی، سهولت کار با اپلیکیشن ها، مزیت دیگری است که توسط موبایل می توان به آن دست یافت. تمام این عوامل باعث شده است تا موبایل ها به یک محیط مناسب برای بازاریابی محصولات و خدمات تبدیل شوند. در ادامه به تعریف و انواع روش های اپلیکیشن مارکتینگ می پردازیم.

بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ
person
tohid ebrahimi 11:51 1403 اردیبهشت 11
5دقیقه

بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ

بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ، یکی از مؤثرترین تکنیک های بازاریابی در عصر حاضر است. این نوع بازاریابی کاربران تلفن های همراه را هدف قرار می دهد. امروزه میزان استفاده مردم از تلفن های همراه بیشتر شده است و این وسیله توانسته است حتی از تلویزیون و کامپیوتر نیز پیشی بگیرد. علاوه بر اختیاراتی که این وسیله در اختیار کاربرانش قرار می دهد،‌ از جمله شبکه های اجتماعی و وبگردی، سهولت کار با اپلیکیشن ها، مزیت دیگری است که توسط موبایل می توان به آن دست یافت. تمام این عوامل باعث شده است تا موبایل ها به یک محیط مناسب برای بازاریابی محصولات و خدمات تبدیل شوند. در ادامه به تعریف و انواع روش های اپلیکیشن مارکتینگ می پردازیم.

بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ به چه معناست؟

بازاریابی اپلیکیشن موبایل (اپلیکیشن مارکتینگ) به تکنیک ها و استراتژی های مورد استفاده برای تبلیغ اپلیکیشن های موبایل به مخاطبان هدف با اهداف بازاریابی گوناگون مانند افزایش نصب اپلیکیشن اشاره می کند. 
فرآیند اپلیکیشن مارکتینگ از ایده ساختن اپلیکیشن شروع می شود و با بهبود و بهینه سازی آن در بازارها ادامه پیدا می کند. این بهینه سازی تا زمانی که ساخت اپلیکیشن به پایان برسد، ادامه دارد و شامل تحقیق و بهبود کلمات کلیدی،‌ بهبود رابط کاربری،‌ تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و اجرای کمپین های تبلیغاتی است.
به طور خلاصه می توانیم بگوییم بازاریابی اپلیکیشن موبایل عبارت است از فرآیند ایجاد کمپین های بازاریابی برای دستیابی به مشتریان، تا بتوانند با اپلیکیشن ارتباط برقرار کرده  و از آن استفاده  کنند. به عنوان مثال تبلیغی که در هنگام کار با یک اپلیکیشن به صورت ناگهانی مشاهده می کنید، نوعی بازاریابی اپ موبایل است.

مزایای بازاریابی اپلیکیشن موبایل 

داشتن اپلیکیشن مارکتینگ یعنی داشتن بیشترین ارتباط بین کسب و کار و مشتری. 
از مزایای اپلیکیشن مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    بازاریابی اپلیکیشن موبایل باعث افزایش فروش شما می شود.
•    افزایش مخاطبان با اپلیکیشن مارکتینگ حتمی است.
•    به راحتی می توانید برند خود را معرفی کنید.
•    همیشه در دسترس هستید، حتی زمانی که دفتر یا فروشگاه شما بسته است.
•    به بازار بزرگتری دسترسی دارید،‌ چرا که بیشتر مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و به دنبال دسترسی راحت به خدمات هستند.

چگونگی بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ

اپلیکیشن مارکتینگ فرآیند پیچیده و مهم است که برای جذب کاربران جدید و ماندگاری کاربران فعلی برای استفاده مداوم از اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل می توان به دو طریق اقدام کرد:
روش های پرداختی
روش های غیر پرداختی
بیشتر روش های غیر پرداختی از سئو و ASO برای بهینه سازی موتور جستجو و از کلمه کلیدی برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل استفاده می کنند.

7 روش بازاریابی اپلیکیشن مارکتینگ

از انواع روش های بازاریابی اپ موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    بهینه سازی اپ استور(ASO)
•    پیام های درون برنامه ای
•    پوش نوتیفیکیشن ها
•    تکنیک رفرال مارکتینگ
•    استفاده از شبکه های اجتماعی
•    استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل ادز
•    تبلیغات پیامکی

1.    بهینه سازی اپ استور(ASO)

بهینه سازی اپ استورها عبارت است از مراحل بهینه سازی اپلیکیشن های موبایل برای دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج جستجوی اپ استور یا پلتفرم های دانلود اپلیکیشن. ASO باعث می شود اپلیکیشن شما در اپ استور بیشتر دیده شود. شما می توانید با بهینه سازی نسخه منتشر شده مانند بهبود عنوان و کلمات کلیدی، انتخاب دقیق دسته برنامه،‌ توضیحات،‌ لوگو و تصاویر به کاربران کمک کنید تا ازمیان برنامه های گوناگون برنامه شما را به راحتی پیدا کنند. دقیقا مانند سئو عمل می کند با این تفاوت که هدف آن بهینه سازی جستجوی کاربران در اپ استورهایی مانند app store، google play، کافه بازار و غیره است نه در گوگل. افزایش ترافیک و تعداد نصب اپلیکیشن از عمده اهداف این روش است.

2.    پیام های درون برنامه ای

این پیام ها زمانی ظاهر می شوند که کاربران شما در اپلیکیشن موبایل فعال هستند. پیام ها می توانند شامل آپدیت برنامه، تایید خرید، توصیه یا پیشنهاد، تقاضای ثبت نظر و یا رأی دهی باشد.

3.    استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها

پوش نوتیفیکیشن ها بنرها یا هشدارهایی هستند که در صفحه قفل یا صفحه خانه دستگاه موبایل کاربران ظاهر می شوند. برای مشاهده این بنرها کاربر باید اپ را دانلود کند تا فایل شما را مشاهده کند. از پوش نوتیفیکیشن ها در موارد زیر اشاره می شود:
  • آگاهی کاربر از یک هشدار یا وضعیت آپدیت
  •  اطلاع رسانی کاربران از پیشنهادات ویژه، ویژگی جدید و آپدیت برنامه
  •  ارسال پیام های شخصی برای کاربر

4.    تکنیک رفرال مارکتینگ

این تکنیک از روش بازاریابی دهان به دهان استفاده میکند و به کاربران خود این امکان را می دهد تا برنامه را برای دانلود و نصب به اطرافیان و دوستان خود پیشنهاد دهند. برای استفاده از این تکنیک کافی است یک کد دعوتی را در قسمتی از اپلیکیشن قرار دهید تا کاربران با معرفی آن به دیگران از برخی تخفیفات استفاده کنند و علاوه بر این تعداد دانلود برنامه شما نیز افزایش خواهد یافت.

5.    استفاده از شبکه های اجتماعی

با وجود شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام،‌ توئیتر و تلگرام، فرصت بی نظیری در اختیار کسب و کارها فراهم شده است تا خدمات و محصولات خود را به بازار عرضه کنند. بازاریابی اپلیکیشن موبایل یکی از حوزه هایی است که شبکه های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر آن دارند. شما می توانید با استفاده از تبلیغات هدفمند و پست های حمایت شده مخاطبان بیشتری را از میان میلیون ها کاربر فعال در این شبکه ها به خود جذب کنید.

6.    استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل ادز

گوگل ادز تحولی بزرگ در روش های بازاریابی به خصوص اپ مارکتینگ ایجاد کره است. می توانید با استفاده از این پلتفرم به کاربران بالقوه ای دسترسی داشته باشید که به احتمال زیاد به اپلیکیشن شما علاقه مند هستند.

7.    تبلیغات پیامکی

برای بازگشت کاربر به اپلیکیشن یا برای افزایش دانلود اپلیکیشن خود می توانید با یک متن خلاقانه لینک دانلود یا ورود اپلیکیشن را به کاربران ارسال کنید. توصیه می شود از این روش به صورت هدفمند استفاده کنید و پایگاه داده خود را به بخش های مختلف برای بازاریابی تقسیم کنید.
 


ابزارهای تحلیل بازاریابی اپلیکیشن موبایل

پایه و اساس استفاده از هر ابزاری تحلیل آن است. گاهی افراد از تبلیغات اپلیکیشن استفاده می کنند و تجزیه و تحلیل نتایج آن را رها می کنند. باید بدانید که این موضوع یک حرکت غیر منطقی است. ضروری است پس از اجرای اپلیکیشن مارکتینگ به مواردی همچون نرخ تبدیل، هزینه به ازای هر دانلود، میزان سشن دسترسی داشته باشید تا بتوانید بهترین بازدهی را از این روش ها کسب کنید. در ادامه به معرفی ابزارهایی می پردازیم که به شما در فرآیند تجزیه و تحلیل بازاریابی اپلیکیشن موبایل می تواند کمک کند. 
  • Google analytics
  • Google firebase
  • Hotjar
  • metrix
چناانچه در استفاده از این ابزارها با مشکل یا سؤالی مواجه شدید می توانید با کارشناسان افرند وب در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند.
کلام آخر
بازاریابی اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن مارکتینگ یکی از اجزای حیاتی برای موفقیت کسب و کارهای مبتنی بر نرم افزار است. این نوع بازاریابی نقش عمده ای در جذب بیشتر کاربران بالقوه دارد. افزایش تعامل و وفاداری بین کاربران و ایجاد فرصت هایی برای رشد و فراهم کردن استراتژی کسب و کار از عمده مزایای اپلیکیشن مارکتینگ است. بنابراین استفاده از انواع روش های بازاریابی اپلیکیشن موبایل که در این مقاله به آن ها اشاره شدند، تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار شما خواهند داشت. چنانچه تجربه یا نظری در این رابطه داشتید، می توانید در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
طراحی اپلیکیشن خدماتی 25 میلیون تومان 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی 25 میلیون تومان 35 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
اپلیکیشن مارکت پلیس 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 60 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن رزرواسیون 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن آژانس مسافرتی 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن خدمات زیبایی و سالن 20 میلیون تومان 25 میلیون تومان 30 میلیون تومان پس از بررسی فنی
مشاوره و کارشناسی تماس بگیرید تماس بگیرید تماس بگیرید تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه

شرکت ایده پردازان هوشمند افرند با نام تجاری افرند وب در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ در شاخه طراحی سایت با توجه به نیاز روز کسب و کارها به طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت اختصاصی ، طراحی سایت با وردپرس و سفارش طراحی سایت با کاهش هزینه ها بنا به دلایل اقتصادی این روزها در تلاش است که در کنار هموطنان عزیزمان بعنوان کوچکترین عضو این جامعه خدمت رسانی کند. در زمینه سئو سایت و بهینه سازی سایت با کادری مجرب حاظر به خدمت رسانی و ثبت سفارش سئو سایت و سئو حرفه ای برای رونق بخشیدن به تمامی کسب و کار ها میباشد. شما میتوانید با طراحی اپلیکیشن به راحتی روی گوشی خدمات و محصولات خود را به اشتراک بگذارید سفارش طراحی اپلیکیشن خود را به ما بسپارید.