مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

چند نکته کلیدی در طراحی سایت

چند نکته کلیدی در طراحی سایت

چند نکته کلیدی در طراحی سایت که بیشتر افراد به آن توجه نمیکنند ولی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه مقاله به بررسی این موارد میپردازیم. تیم متخصص افرند وب با چند سال سابقه کاری در این زمینه به شما بهترین خدمات را ارائه میدهد. شما کاربران گرامی و مخاطبان عزیز میتوانید برای بهره مندی از اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در افرند وب تماس بگیرید.
 

چند نکته کلیدی در طراحی سایت
person
super admin 13:22 1402 خرداد 16
5دقیقه
چند نکته کلیدی در طراحی سایت که بیشتر افراد به آن توجه نمیکنند ولی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه مقاله به بررسی این موارد میپردازیم. تیم متخصص افرند وب با چند سال سابقه کاری در این زمینه به شما بهترین خدمات را ارائه میدهد. شما کاربران گرامی و مخاطبان عزیز میتوانید برای بهره مندی از اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در افرند وب تماس بگیرید.
چند نکته کلیدی در طراحی سایت  

تعریف طراحی سایت

در دنیای امروزی که بیشتر افراد کسب و کار خود را به صورت آنلاین ایجاد میکنند و تکنولوژی به صورت اینترنتی شدن پیش میرود، همه به دنبال چند نکته کلیدی در طراحی سایت برای خود هستند تا کسب و کار خود را شروع کنند . یک سایت از عناصر اجزا مختلفی شروع شده است و هریک از این عناصر کاربرد مهم خود را دارد که در فروش بسیار کارآمد می باشند. در ابتدا وب سایت ها با کد های HTML نوشته می شدند، پس از طی مدتی این زبان پیچیده تر شد و به جای آن از زبان CSS استفاده میکردند. همچنین طی گذشت زمان این زبان نیز پیشرفته تر شد و زبان های دیگر جایگزین آنها شدند.

طراحی سایت

طراحی وب، فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و تنظیم محتوا به صورت آنلاین است. امروزه طراحی وب سایت فراتر از زیبایی شناسی است و عملکرد کلی وب سایت را در بر می گیرد. طراحی وب همچنین شامل برنامه های وب، اپلیکیشن های موبایل و طراحی رابط کاربری می باشد.  برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت به سایت pagecloud مراجعه کنید و یا برای مشاوره با کارشناسان افرند وب تماس بگیرید.

چند نکته کلیدی در طراحی وب سایت

در این قسمت از مقاله به نکته های مهمی که باید در طراحی سایت به آن ها دقت کرد اشاره میکنیم: چند نکته کلیدی در طراحی وب سایت

استفاده از یک عنوان توصیفی و کلیدی در صفحه

بهتر است عنوان خود را در بالای صفحه اول قرار دهید میتوانید از عنوان توصیفی که نشان دهنده ارتباط است استفاده کنید. بسیاری از فروشندگان از عنوان مبهم ولی زیرکانه و جالب استفاده میکنند، اما بهتر است عنوان شما واضح و روشن باشد. این نکته جزء چند نکته کلیدی در طراحی سایت است که بسیار اهمیت دارد.

فراخوانی برای اقدام را در پایین صفحه قرار دهید

وقتی شما سایتی طراحی کرده اید بهتر است فراخوانی برای اقدام را در پایین صفحه قرار دهید. چرا که ممکن است بازدید کنندگان در سایت شما وقت بیشتری را بگذرانند اما اقدام به خرید نکنند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است بیشتر درگیری ها زیر صفحه اتفاق میافتد. چون محتوایی که در صفحه قرار میدهیم قابل مشاهده است، دلیل بر این نیست که موثرترین مکان برای فراخوانی کاربران است، پس به مقاله چند نکته کلیدی در طراحی سایت دقت کنید.

صفحه طولانی بسازید

سعی کنید صفحه طولانی برای پاسخ به تمام سوالات بازدیدکنندگان بسازید. اگر سایت شما از فضای بیشتری برخوردار باشد یعنی پاسخ به سوالات بیشتر، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمایتی را دارا باشد باعث میشود بازدیدکننده برای یافتن پاسخ سوال مهم خود تا پایان سایت شما را مطالعه کند تا به جوابی که میخواهد برسد.

طرح ساده و مدرن

بیشتر افرادی که میخواهند طراحی سایت را سفارش بدهند میگویند که ما یک طرح ساده و مدرن دوست داریم. فضای آشفته و شلوغ سایت، باعث افزایش بازدیدکنندگان نمیشود. در سال 2012 تحقیقاتی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که طرح های پیچیده کمتر به عنوان زیبایی درک میشوند. ایجاد طرح ساده، از چند نکته کلیدی در طراحی سایت بشمار می آید.  

تاثیر تصاویر در طراحی سایت

تصاویر و رنگ ها خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را کنید در جذب مخاطبان تاثیر دارند در ادامه به چند نکته کلیدی در طراحی سایت در مورد تصاویر اشاره میکنیم:  نکته کلیدی در طراحی سایت

از تصاویر افراد استفاده کنید

قدرت تصاویر افراد در جذب بازدیدکنندگان بسیار بیشتر است، چرا که هر شخص چهره منحصر به فرد خود را دارد و همه افراد از بدو تولد جذب چهره افراد دیگری میشوند و به چهره ها بیشتر نگاه میکنند. تحقیقات نشان میدهد که ترکیب چهره و توصیف کلمات فروش بیشتری به ارمغان می آورد.  از عکس های ذخیره شده استفاده نکنید چرا که آنها احساس واقعی ندارند و جذب اعتماد نمیکنند.

از چهره ها به عنوان نشانه استفاده کنید

یکی از مطالعاتی که انجام شده است درباره چهره کودکی بود که وقتی به دوربین نگاه میکرد باعث میشد مخاطبان به چهره کودک نگاه کنند اما وقتی کودک به عنوان تیتر یا یک موضوع نگاه میکرد باعث میشد مخاطبان به آن عنوان یا موضوع نگاه کنند. بنابراین در مقاله چند نکته کلیدی در طراحی سایت این روش یکی از فرصت هایی است که باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتری میشود.

از فلش ها برای نشانه استفاده کنید

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم چهره ها میتوانند باعث جذب بازدیدکنندگان شوند ولی این تنها روش نیست. شما میتوانید با استفاده از فلش ها در سایت خود، چشم بازدیدکنندگان را به سمت موضوعی که میخواهید سوق دهید. حتی یک پیکان ساده نیز یک ابزار قدرتمند در جذب مخاطب است.

میتوانید از رنگ ها استفاده کنید

انواع رنگ ها نشان دهنده معنا و مفهومی هستند برای مثال رنگ قرمز نشان دهنده فوری می باشد و میتوانند بخشی از استاندارد های یک برند باشند. رنگ ها باعث میشوند بازدید کنندگان اقدام به خرید بکنند. مطالعات نشان داده است که رنگ ها جلب توجه را زیاد میکنند. همانطور که گفته شد رنگ ها جزء چند نکته کلیدی در طراحی سایت بشمار می آیند.

بخش هوم یا خانه را در سمت چپ قرار دهید

اگر لینک خانه یا هوم دارید بهتر است آن را در سمت چپ قرار دهید چرا که یکی از رایج ترین مکان ها می باشد. تحقیقات نشان داده است که ترتیب مهم نیست بنابراین وقت خود را صرف ترتیب قراردادن فهرست مطالب نکنید. چرا که ارتباط کمتری بین ترتیب موارد و افزایش بازدیدکنندگان وجود دارد.

از نماد های اجتماعی در عنوان صفحه استفاده نکنید

اگر از نماد های رسانه های اجتماعی استفاده کنید، ممکن است بازدیدکنندگان بروی هر یک از این نماد ها کلیک کنند و حواس آنها پرت شود که امکان برگشت آنها به سایت شما بسیار کمتر میشود. در کل قرار دادن لینک صفحه های اجتماعی، کار درستی نیست و اگر میخواهید اینکار را انجام دهید این لینک ها را در انتهای برگه قرار دهید. که با اینکار اگر بازدیدکنندگان این لینک ها را ببینند بروی آن کلیک میکنند و شما آن را پیشنهاد نمیدهید.

تاثیر نوشتن در طراحی سایت

در این قسمت درباره چند نکته کلیدی در طراحی سایت در مورد نوشته های یک وب سایت و اهمیت کلمات صحبت میکنیم: چند نکته در طراحی سایت

از پاراگراف های طولانی استفاده نکنید

پاراگراف های طولانی باعث سردرگمی میشوند، درحالی که پاراگراف های کوتاه فهم آنها را بیشتر و راحتتر میکنند. پاراگراف بلند با استاندارد های محتوای دیجیتال مطابقت ندارد و به طور کلی سعی کنید از 3 الی 4 بند بیشتر استفاده نکنید. اگر از خط های طولانی استفاده کنید، خواندن ان برای مخاطبان بسیار مشکل میشود و این افزایش مخاطبان به سایت شما را، کاهش میدهد.

استفاده از کلمات ساده

هرچقدر کلمه ساده تر، خواندن آن راحتتر و وب سایت موفق تر خواهد بود. استفاده از کلمات فانتزی و جملات طولانی مناسب نیست و باید از یک زبان ساده استفاده کنید که همه بتوانند آن را درک کنند . سادگی در خوانایی سبب جذب مخاطبان و کاربران بیشتری به سایت شما میشود.بهتر است از زبانه های ساده استفاده کنید و کلمات را زیاد پیچیده و گسترش ندهید. بازدیدکنندگان بیشتری در صفحه وب شما قرار دارند پس مطالب خود را به صورت واضح و آشکار در صفحه وب سایت خود قرار دهید.

به سوالات پاسخ داده شود

کار اصلی وب سایت پاسخ دهی به سوالات مخاطبان می باشد. اگر به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ داده نشود باعث کاهش جلب اعتماد مخاطبان و بازدیدکنندگان از سایت میشود. انسان به کارهایی که دیگران انجام میدهند گرایش پیدا میکند. شما با این روش باید به مخاطبان خود ثابت کنید که بهترین راه، شما هستید. این روش جزء چند نکته کلیدی در طراحی سایت نیز به شمار می آید.

نیاز های اساسی برای وب سایت

در زیر به مواردی اشاره میکنیم که جزء چند نکته کلیدی در طراحی سایت می باشند و همینطور از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این دو مورد از نیاز های اساسی برای یک وب سایت بشمار می آیند که باید به آنها توجه کرد و اگر اینکار ها را انجام ندهید برابر است با یک سایت ضعیف، که رعایت آنها موجب بازدهی فوق العاده برای سایت شما میشود.

تجربه کاربری (User Experience)

یکی از مهم ترین عوامل در چند نکته کلیدی در طراحی سایت، هدف وب سایت شما به اصطلاح UX است. این عامل به حس و تجربه کاربر از سایت شما اشاره دارد. شما عزیزان باید وب سایت خود را از چشم یک کاربر ببینید و اقداماتی انجام بدهید که این تجربه رضایت بخش باشد. به عنوان مثال مطمئن شوید که کاربر به راحتی میتواند از سایت شما استفاده کند.

سئو (SEO)

سئو به معنی بهینه سازی سایت شما می باشد و باعث میشود وب سایت شما در موتورهای جستجوگر در لینک های برتر قرار بگیرد. روزانه میلیون ها جستجو در گوگل انجام میشود و حضور در گوگل باعث افزایش فروش و بازدید محصولات شما میشود. یک متخصص سئو با انجام عملیاتی باعث میشود تا سایت شما بالا بیاید. به طور کلی طراحی سایت و سئو با یکدیگر مرتبط هستند.
چند نکته کلیدی طراحی سایت

کلام آخر
برای موفقیت در دنیای اینترنت باید یک وب سایت عالی برای خود داشته باشید. با رعایت چند نکته کلیدی در طراحی سایت که در این مقاله گفته شد وب سایت شما میتواند رشد سریع تری داشته باشد. تیم متخصص افرند وب با چند سال سابقه در این زمینه به شما کاربران گرامی بهترین خدمات را ارائه میدهد. پس برای بهره مندی از مشاوره رایگان، میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید. 

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
طراحی قالب اختصاصی
طراحی صفحه ویژه محصولات
مدیریت مقالات
طراحی بنر اختصاصی ندارد 1 بنر 2 بنر 3 بنر
پشتیبانی سایت 3 ماه 6 ماه 8 ماه 1 سال
یک سال میزبانی هاست رایگان
ثبت دامنه رایگان ( سال اول ) --- ir. ir. , com. , org. , net. ir. , com. , org. , net.
مدیریت منو های سایت
سیستم عضویت (ورود و خروج اعضاء )
ورود اطلاعات اولیه
آمار تفضیلی بازدید های سایت
سیستم نظرسنجی
ریسپانسیو بودن سایت
گالری تصاویر
امکان نظر سنجی در پایان هر مطلب
نقشه سایت
صفحه درباره ما و معرفی
صفحه تماس با ما
زمان تحویل 15 روزه 20 روزه 30 روزه تماس بگیرید
شروع قیمت از 13,9 میلیون تومان 19,9 میلیون تومان 35,9 میلیون تومان تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه


شرکت افرند وب یکی از پیشروان در زمینه طراحی سایت و سئو سایت در ایران است. این شرکت با تیمی مجرب، خدمات متنوعی از جمله طراحی سایت تخصصی و طراحی سایت وردپرسی ارائه می‌دهد که به کسب و کارها کمک می‌کند حضور آنلاین خود را تقویت کنند. افرند وب با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن، سایت‌هایی منحصربه‌فرد و با کیفیت بالا طراحی می‌کند که هم کاربری آسان و هم جذابیت بصری دارند.

افرند وب علاوه بر طراحی سایت، خدمات سفارش سئو سایت را نیز ارائه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنند. همچنین، برای کسب و کارهایی که به دنبال راه‌حل‌های مقرون به صرفه هستند، گزینه‌های طراحی سایت ارزان فراهم شده است. با افرند وب، می‌توانید تمام نیازهای خود در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو را با کیفیت بالا و هزینه مناسب برآورده کنید