مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه را در این مقاله بیان میکنیم. تیم متخصص افرند وب با اعمال تکنیک هایی برروی سایت شما باعث میشود، وب سایت شما در لینک های برتر موتور های جستجوگر گوگل قرار بگیرد. این تیم با چند سال سابقه در زمینه سئو بهترین خدمات را به شما کاربران گرامی ارائه میدهد.

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه
person
super admin 10:54 1402 تیر 05
5دقیقه

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه را در این مقاله بیان میکنیم. تیم متخصص افرند وب با اعمال تکنیک هایی برروی سایت شما باعث میشود، وب سایت شما در لینک های برتر موتور های جستجوگر گوگل قرار بگیرد. این تیم با چند سال سابقه در زمینه سئو بهترین خدمات را به شما کاربران گرامی ارائه میدهد.

تعریف سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید نوع اصولی سئو است که به جذب هدفمند کاربران کمک میکند در این روش با انجام تکنیک های استاندارد باعث افزایش بازدیدکنندگان به سایت میشود. میتوان گفت که سئو کلاه سفید جز بهترین سئو ها می باشد که شما با استفاده از آن، هم میتوانید رضایت مخاطبان و هم رضایت موتور های جستجوگر را جلب کنید. سئو کلاه سفید درست است که زمان طولانی لازم دارد تا به نتیجه مورد نظر برسیم ولی این نتیجه همیشگی است.

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سفید

در ادامه به چند مرحله از سئو کلاه سفید که فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه را نشان میدهد، اشاره میکنیم:

  • انتخاب کلمه کلیدی
  • تولید محتوا با کیفیت
  • سئو داخلی و سئو خارجی
  • استفاده از URL کوتاه
  • استفاده از تگ های هدینگ
  • بروزرسانی محتوا قدیمی
  • لینک سازی
  • آنالیز رقبا

سئو کلاه سفید چیست؟

اصطلاح «سئو کلاه سفید» به تاکتیک‌های سئو اطلاق می‌شود که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل است. سئو کلاه سفید برعکس سئو کلاه سیاه است . به طور کلی، سئو کلاه سفید به هر عملی اطلاق می شود که رتبه جستجوی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو ( SERP ) بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را حفظ می کند و در شرایط خدمات موتورهای جستجو قرار می گیرد. این تاکتیک ها در محدوده تعریف شده توسط گوگل باقی می مانند. نمونه هایی از سئو کلاه سفید که در سایت wordstream آمده اند، عبارتند از:
  • ارائه محتوا و خدمات با کیفیت
  • زمان بارگذاری سریع سایت و سازگاری با موبایل
  • استفاده از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی
  • آسان کردن سایت شما برای پیمایش
در مقابل، نمونه هایی از سئو کلاه سیاه شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک های پنهان کاری فریبنده است. هر تاکتیکی که برای مصرف کنندگان فریبنده یا مضر تلقی شود، به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. تاکتیک‌های کلاه سیاه بسیار خطرناک هستند و با تکامل الگوریتم‌های گوگل ، کمتر و کمتر عمل می‌کنند.

انتخاب کلمه کلیدی

اولین عامل مهمی که سایت شما از طریق آن به موتور های جستجوگر و مخاطبان معرفی میکند، کلمه کلیدی شما می باشد. سعی نکنید روی یک کلمه مانور دهید و از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. ولی برخی کلمات کلیدی، نیاز به توجه بیشتر دارند. پس اولین چیزی که به افزایش دیده شدن سایت شما کمک میکند، استفاده از کلمه کلیدی موثر است.

تولید محتوا با کیفیت

محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه در محتوا حرفه ای است، که رابطه مستقیم با بهینه سازی سایت و سئو دارد. بهتر است اینگونه بیان کنیم که اگر محتوا نداشته باشید یا محتوا ضعیف بروی سایت خود قرار دهید سئو هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. سرمایه گذاری روی محتوا خوب به تنهایی میتواند بر روی سئو سایت شما موثر باشد.

سئو داخلی و سئو خارجی

سئو داخلی روشی است که فقط به بهینه سازی اصولی صفحات موجود در یک سایت میپردازد و کارهایی که یک متخصص سئو میتواند تحت کنترل خود بگیرد تا به رتبه بهتری برسد .  سئو خارجی که هدف آن ارتقاء جایگاه کلی سایت می باشد.

سئو خارجی

سئو خارجی یا آف پیج مربوط به پیوند هایی است که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره میکند و خارج از سایت انجام میشود.

از URL کوتاه استفاده کنید

URL ها تاثیر بسیاری بر روی وب سایت میگذارند در حالی که شاید اینطور بنظر نرسد. از آدرس های خوانا استفاده کنید و تا حد امکان ساده باشند. سعی کنید از حروف انگلیسی استفاده کنید و از کلمات فارسی دوری کنید. از Space برای درج فاصله بین کلمات اسفاده نکنید. فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه در استفاده از URL ها اینگونه است که در سئو کلاه سیاه از تغییر مسیر که در ادامه مقاله به آن میپردازیم، استفاده میشود..

از تگ های هدینگ استفاده کنید

تگ ها به عنوان سر تیتر ها در محتوا متنی استفاده میشوند. یکی دیگر از فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه، استفاده از تگ هدینگ است که باعث زیبایی و مرتب بودن مطلب میشود و  یک عامل مهم در رتبه بندی در موتورهای جستجوگر می باشد. مطمئن شوید عنوان اصلی وب سایت شما با تگ H1 در کد ها ثبت شده باشد.

بروزرسانی محتوا قدیمی

محتوا هایی که چند سال پیش انتشار یافته اند نیاز به بروزرسانی دارند. شما باید مطالبی که نوشته اید را هرچند وقت یک بار با مطالب جدید بروز کنید تا اطلاعات آن به درستی در سایت منتشر شوند و باعث جلب اعتماد کاربران نیز بشود. در اینصورت یا باید مطلب را بازنویسی کنید یا در کل مقاله جدیدی نوشته و آن را قرار دهید.

لینک سازی های داخلی و خارجی

یکی دیگر از مهمترین عوامل سئو کلاه سفید که فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه را مشخص میکند، لینک سازی داخلی و خارجی است. هرکدام از این لینک دهی ها فواید خود را دارند که در سئو کلاه سفید و افزایش رتبه در موتور های جستجوگر به ما کمک میکنند. اگر لینک دهی سایت خود را هدفمند و به درستی انجام دهید و از سایت ها معتبر استفاده کنید اعتبار سایت شما را افزایش میدهند.

بررسی وضعیت رقبا

همیشه و در همه کاری رقبایی وجود دارند که در یک زمینه مشغول به کار هستند. بررسی و آنالیز رقبا به شما این امکان را میدهد که اگر از روش یا ترند خاصی عقب افتاده اید متوجه آن شوید. بنابراین سعی کنید در یک بازه زمانی به تجزیه و تحلیل سایت های رقبا بپردازید.  با بررسی این وضعیت نیز میتوانید فرق بین سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه را در استفاده در وب سایت ها متوجه شوید.

تعریف سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه بر عکس سئو کلاه سفید عمل میکند. در این روش از تکنیک های غیر قانونی از نظر موتورهای جستجوگر، استفاده میشود. این روش بسیار زودتر از سئو کلاه سفید نتیجه میدهد و باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجوگر میشود ولی ریسک زیادی نیز دارد و گاهی باعث پنالتی شدن سایت نیز میشود.

تفاوت سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سیاه

از عوامل مهم دیگر که فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه را مشخص میکند این است که در سئو کلاه سیاه از روش ها و تکنیک های زیر استفاده میکنیم:

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  • استفاده از کلمات و برچسب های غیر مرتبط با محتوا
  • استفاده از متون یا لینک های مخفی
  • استفاده از محتوای تکراری

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

تکرار مداوم و بیش از حد کلمات کلیدی، یکی از روش های متداول برای معرفی این کلمه به موتورهای جستجوگر گوگل است.  این روش به راحتی توسط ربات های گوگل قابل شناسایی است و باعث حذف وب سایت شما میشود. با تکرار یک کلمه یا یک عنوان باعث کسب رتبه در گوگل میشوید. فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه در این که از در سئو کلاه سفید از کلمات کلیدی مناسب و به جا استفاده میکند.

پنهان کاری صفحات درگاهی

این روش، یکی از روش های قدیمی سئو کلاه سیاه است. به این صورت که از فلش یا صفحه متحرک استفاده میشود تا قسمتی از اطلاعات از دید مخاطبان مخفی بماند، ولی برای گوگل قابل مشاهده است. یا به عنوان مثال، بخشی از محتوا در لپ تاپ قابل مشاهده است ولی در گوشی نیست. این نمونه ها تا جایی که محتوا را به شکل دیگر در نیاورند یا بخشی از آن را پنهان نکنند مشکلی ایجاد نمیکند.

تغییر مسیر های یواشکی

وقتی بازدیدکنندگان سایت بعد از کلیک روی یک URL به URL دیگری انتقال می یابند که اغلب بی ربط با موضوع است تغییر مسیر گفته میشود. سئو کلاه سیاه، از این روش باعث تغییر جستجو های گوگل میشود. تغییر مسیر ها زمانی قابل قبول و مورد استفاده هستند که دو محتوا را یکی کنند. فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه در این است که سئو کلاه سفید از این روش استفاده نمیکند.

استفاده از محتوا تکراری

استفاده از محتوای تکراری از سایت های دیگر، یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه می باشد. ربات های گوگل محتوا اصلی را پیدا و در صفحه نتایج نمایان خواهد کرد. و در یک لحظه اعتبار سایت را از بین خواهد برد و حتی امکان جریمه شدن نیز دارد. برای جلوگیری از جریمه و پنالتی شدن میتوانید با ذکر منبع از محتوا دیگر سایت ها استفاده کنید.

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه در یک نگاه

اولین فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه در این است که سئو کلاه سفید قانونی و سئو کلاه سیاه غیر قانونی می باشد. دومین تفاوت در این است که سئو کلاه سفید کم ریسک بودن و زمان بر بودن آن است درحالی که سئو کلاه سیاه ریسک زیاد ولی زمان به نتیجه رسیدن آن کم است. همچنین نتایج حاصل از سئو کلاه سفید همیشگی و بلند مدت هستند.

فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه3

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به فرق سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه بپردازیم و بهترین خدمات را به شما کاربران گرامی و عزیزان ارائه دهیم. تیم متخصص افرند وب با انجام عملیاتی در زمینه سئو باعث میشود سایت شما در رتبه های برتر در سایت قرار بگیرد. شما مخاطبان عزیز میتوانید با تماس، با تیم افرند وب از مشاوره رایگان بهره مند شوید و اطلاعاتی که لازم دارید به دست بیاورید.

منبع : افرند وب

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
تولید محتوا 8 مقاله 12 مقاله 16 مقاله 20 مقاله
تحقیق کلمات کلیدی 20کلمه 30کلمه 45کلمه 60کلمه
افزایش رتبه کلمات کلیدی 3 کلمه 5 کلمه 8 کلمه 12 کلمه
آنالیز url ها
آنالیز بک لینک ها
آنالیز محتوا های تکراری
انالیز رقبا
بهینه سازی عنوان صفحات
بهینه سازی دیسکریپشن
بهینه سازی لینک های داخلی
بهینه سازی تصاویر
لینک سازی خارجی 5 لینک 10 لینک 15 لینک 20 لینک
استراتژی ریپورتاژ اگهی
ساخت شبکه های اجتماعی 1 2 4 6
ثبت سایت در سرچ کنسول
ثبت نقشه سایت
بهبود سرعت وب سایت
مشاوره رایگان سئو تا 45 دقیقه تا 1 ساعت تا 2 ساعت تا 3 ساعت
قیمت ماهانه پروژه 5,9 میلیون تومان 8,9 میلیون تومان 13,9 میلیون تومان تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه


شرکت افرند وب یکی از پیشروان در زمینه طراحی سایت و سئو سایت در ایران است. این شرکت با تیمی مجرب، خدمات متنوعی از جمله طراحی سایت تخصصی و طراحی سایت وردپرسی ارائه می‌دهد که به کسب و کارها کمک می‌کند حضور آنلاین خود را تقویت کنند. افرند وب با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن، سایت‌هایی منحصربه‌فرد و با کیفیت بالا طراحی می‌کند که هم کاربری آسان و هم جذابیت بصری دارند.

افرند وب علاوه بر طراحی سایت، خدمات سفارش سئو سایت را نیز ارائه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنند. همچنین، برای کسب و کارهایی که به دنبال راه‌حل‌های مقرون به صرفه هستند، گزینه‌های طراحی سایت ارزان فراهم شده است. با افرند وب، می‌توانید تمام نیازهای خود در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو را با کیفیت بالا و هزینه مناسب برآورده کنید