مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از شغل هایی است که در حال حاضر و در آینده بسیار مورد نیاز کاربران خواهد بود. با پیشرفت دنیای مدرن در عصر تکنولوژی و فناوری و اطلاعات نیاز کاربران به اپلیکیشن بیشتر از کامپیوتر و لپ تاپ خواهد بود. امروزه استفاده از وب سایت ها ، تلفن همراه و هر وسیله ارتباطی بین کاربران محبوبیت دارد و ارتباط خوبی شکل گرفته است.

طراحی اپلیکیشن موبایل
person
super admin 13:58 1402 شهریور 25
5دقیقه
طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از شغل هایی است که در حال حاضر و در آینده بسیار مورد نیاز کاربران خواهد بود. با پیشرفت دنیای مدرن در عصر تکنولوژی و فناوری و اطلاعات نیاز کاربران به اپلیکیشن بیشتر از کامپیوتر و لپ تاپ خواهد بود. امروزه استفاده از وب سایت ها ، تلفن همراه و هر وسیله ارتباطی بین کاربران محبوبیت دارد و ارتباط خوبی شکل گرفته است.

طراحی اپلیکیشن موبایل

نیاز به اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار هایی که داشته اید یکی از ضروری ترین کارهایی است که اهمیت بسیار بالایی برای کاربران دارد. داشتن یک اپلیکیشن موبایل برای پیشرفت در کسب و کار خود  می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد. کسب و کار هایی نظیر: فروشگاه های اینترنتی آنلاین ، وب سایت های مورد نیاز ، کتابخانه های مجازی و آنلاین ، بخش اطلاع رسانی ، حسابداری و .... طراحی اپلیکیشن موبایل موجب شده با چند حرکت ساده تمامی کارهای مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل برنامه ای است که به وسیله آن می توانید بسیاری از امورات خود را با آن انجام دهید. اپلیکیشن های موبایل ساخته شده اند تا ایجاد کم شدن هزینه ها ، صرفه جویی در زمان و راحتی کاربران باشد. بسیاری از اپلیکیشن ها به صورت رایگان در خدمت کاربران قرار می گیرند ولی برخی دیگر با پرداخت هزینه و ارائه خدمات و امکانات بیشتر خدمت کاربران ارائه شده اند. اپلیکیشن های موبایل مانند: Killer , Hybrid , Native , Web , Legacy بخش بندی می شوند.

نیاز مشاغل به اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن های موبایل یکی از راه هایی است که موجب سرمایه گذاری بالا می باشد. توصیه می شود برای پیشرفت و داشتن درآمد بالا می توانید به طراحی اپلیکیشن موبایل اقدام به سفارش کنید. کسب و کار های مورد نیاز به طراحی اپلیکیشن های موبایل
  • فروشگاه های اینترنتی آنلاین و...
  • رستوران ها ، کافی شاپ ها و...
  • سفر و هتل و...
  • سلامتی و ورزش و...
  • خدمات مالی و...
  • خدمات و...
  • آموزش و...

انواع اپلیکیشن های موبایل

برای دسترسی و نصب اپلیکیشن ها می توانید از Google Play , App Store  اقدام کنید. اپلیکیشن ها به دو بخش موضوعی و فنی تقسیم بندی می شوند. اپلیکیشن های موضوعی مانند: اخبار ، ابزارهای مورد نیاز ، شبکه های مجازی ، نوع و روش زندگی و... و اپلیکیشن های فنی مانند: مبتی بر وب ، بومی و ترکیبی. طراحی اپلیکیشن موبایل1

ساخت اپلیکیشن اندروید و ios

برای ساخت و طراحی اپلیکیشن های اندروید و ios باید نکاتی را رعایت کرده و مطابق با اصول پی روید.
  • ios زبان هایی که برای اپلیکیشن های ios مورد نیاز است Swiftو Objective است. طراحی اپلیکیشن ios یکی از مهم ترین سیستم عامل های اپلیکیشن های موبایل را داراست. طراحی اپلیکیشن ios دارای مخاطبان کم و خاص خود را دارند. این نوع سیستم عامل از بقیه گرون تر است ولی بهترین کیفیت را سیستم عامل ios دارد. عوامل مهم طراحی اپلیکیشن ios: اعتبار آیفون ، امنیت بسیار بالا ، بازگشت سرمایه ، توسعه و پیشرفت .
  • Android زبان هایی که برای اپلیکیشن هایAndroid  مورد نیاز است java ,c++  است. طراحی اپلیکیشن Android یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین نوع طراحی اپلیکیشن موبایل می باشد. تعداد کاربرانی که از از سیستم عامل Android استفاده می کنند. بیشتر است. طراحی اپلیکیشن های Android خیلی راحت تر و کم هزینه تر هستند. مهم ترین عوامل طراحی اپلیکیشن Android: دارا بودن منابع باز ، توزیع چند شبکه ای سیستم عامل Android ، رابط کاربری منعطف ، تایید آسان اپلیکیشن.

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل

برای راه اندازی و طراحی اپلیکیشن های موبایل باید مطابق با اصول و اقوائد تعریف شده اپلیکیشن موبایل را راه اندازی کرد.

ایده خلاق

ایده خلاق و مناسب یکی از نیاز هایی است که برای توسعه یافتن و  رفع نیاز های کاربران مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

شفاف سازی

برای طراحی خوب و مفید اپلیکیشن موبایل باید مواردی را رعایت و شناسایی کنید. مواردی چون: هدف طراحی اپلیکیشن ، سیستم عامل های خواسته شده ، پشتیبانی موبایل و....

طراحی اپلیکیشن

طراحی نرم افزار مورد نیاز با طراحی UX , UL  درست و استاندارد ، یکی ازمهم ترین استاندار هایی است که مدیر اپلیکیشن های موبایل نیاز دارد.

انتخاب رویکرد درست

برای انتخاب رویکرد مناسب باید مطابق با نوع اپلیکیشن موضوعی یا فنی انتخاب شوند و اعمالات مورد نیاز را در طراحی اپلیکیشن موبایل پیاده سازی کرد.

ابزار تجزیه و تحلیل مفید

برای توسعه و بهبود برنامه موبایل نیاز است از ابزار تجزیه و تحلیل استفاده کنید. استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل موجب می شود آمار بازدیدکنندگان از اپلیکیشن موبایل را داشته باشید.

تست بتا

با استفاده از تست بتا می توانید تمامی اشکالات و ایرادات اپلیکیشن موبایل خود را متوجه شوید و آن ها را بر طرف کنید.

اجرای اپلیکیشن موبایل

با اجرای اپلیکشن موبایل می توانید تمامی امکانات و ویژگی های اپلیکیشن خود را  تست کنید و بعد وارد بازار کنید.

طراحی اپلیکیشن موبایل2

مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از موفق ترین و بهترین راه برای داشتن یک کسب و کار می باشد ، این عامل موجب شده بیشتر کسب و کار راه به طراحی اپلیکشن روی آورند. عوامل دیگری هم در مزایای طراحی اپلیکیشن نقش دارند ، عبارت است از
  • توسعه یافتن کسب و کار
  • محبوب شدن برند
  • ارتباط بهتر و بیشتر با کاربران
  • بالا رفتن انگیزه بین کاربران
  • درآمد بالا
  • کم شدن هزینه تبلیغات
  • بالا رفتن اعتماد و اعتبار کاربران
  • سبقت گرفتن از رقبا

امکانات طراحی اپلیکیشن موبایل

برای داشتن یک طراحی اپلیکیش موبایل موفق نیاز است حتما مطابق با استاندارد و نیاز های کاربران پیش رفت. امکاناتی چون
  • ثبت نام کاربر
  • فهرست بندی محصولات
  • پرداخت درگاه
  • سبد خرید محصولات
  • نوار جستجو
  • نظرات کاربران
  • لیست علاقه مندی
  • پشتیبانی کاربران
  • ارتباط آنلاین با کاربران
  • کدهای اسکن محصولات
  • ارسال با پست

نکات طراحی اپلیکیشن موبایل

برای داشتن یک اپلیکیشن درست و موفق باید قوائد و استاندار هایی را رعایت کرد تا یک اپلیکیشن موفق و درست داشته باشید.

استفاده از یک طرح مشخص

در ابتدای پروژه باید به ظاهر اپلیکیشن که شامل: رنگ ، فونت نوشته ها ، عکس ها ، فهرست بندی ها ، فرم طراحی اپلیکیشن ، منوهای اپلیکیشن و... در جای درست و خود قرار گیرند.

استفاده از قالب های مناسب

استاندارد هایی که برای طراحی اپلیکیشن های موبایل تولید می شوند متلق به شرکت های سامسونگ ، نوکیا و اچ تی سی می باشد. استفاده از قالب های طراحی اپلیکیشن های موبایل با یکدیگر هم سایز و هم اندازه نیستند.

استفاده از استاندارد فاصله ها

برای استفاده از فاصله های استاندارد باید طبق واحد های پیکسل px پیش رفت.

استفاده از UI مناسب

استفاده از UI مناسب در طراحی اپلیکیشن های موبایل موجب می شود کاربران دسترسی راحت تر و احساس بهتری به اپلیکیشن های موبایل داشته باشند.

جای گذاری درست عناصر

چیدمان درست عناصر که شامل:لینک ها ، منو ها ، عکس ها و سایر عناصر دیگر که توسط کد نویسان و طراحان اپلیکیشن های موبایل انجام می شود باید در جای مناسب و درست چیدمان شوند.

سادگی اپلیکیشن

سادگی اپلیکیشن های موبایل یکی از عامل هایی است که کاربران می توانند احساس راحت تر و بهتری نسبت به برنامه ای که استفاده می کنند دارند. سادگی در زیبایی است شعاری است که در طراحی اپلیکیشن موبایل هم استفاده می شود.
طراحی اپلیکیشن موبایل3

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل

مبلغ طراحی اپلیکیشن موبایل با توجه به امکانات ، خدمات ، نوع اپلیکیشن و کد نویسی که انجام می دهد، متفاوت است. یکی از مهم ترین عواملی که برای طراحی اپلیکیشن موبایل تاثیر گذار است ، هزینه اپلیکیشن موبایل می باشد.

عوامل تاثیر گذار در هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل مرحله اول پلتفرم برنامه

عواملی که در هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل موثر است نوع اپلیکیشن و پتلفرم تلفن همراه می باشد. به عنوان مثال طراحی اپلیکیشن اندروید در برابر طراحی اپلیکیشن ios .

مرحله دوم تحقیق و تحلیل

مرحله دوم که مربوط به تحقیق و تحلیل مطالب مفیدی که بین رقبا مورد استفاده می شود تاثیر بالایی دارد. برای طراحی اپلیکیشن موبایل موفق باید مطابق با نیاز ها و خواسته های کاربران پیش رفت.

مرحله سوم نمونه سازی

نمونه سازی یکی از تاثیر گذار ترین عاملی است که در هزینه طراحی اپلیکیشن موثر است. مراحل طراحی UX بسیار مهم است و موجب افزایش علاقه کاربران به اپلیکیشن است. مثلا: بخش های بیشتر ، صفحات زیاد تر و اندازه نمایشگر در طراحی اپلیکیشن موجب بالا هزینه طراحی اپلیکیشن می شود.

مرحله چهارم طراحی بصری

طراحی بصری اپلیکیشن های موبایل معمولا 100ساعت به بالا طول می کشد، زمان انجام طراحی بصری با توجه به برنامه ای که در نظر گرفته اید طول می کشد. طراحی بصری برای ظاهر اپلیکیشن مور استفاده قرار می گیرد.

مرحله پنجم نوع طراحی اپلیکیشن موبایل

گزینه دیگری که در قیمت طراحی اپلیکیشن تاثیر گذار است ،  به نوع کسب و کار بستگی دارد. برخی از طراحی های اپلیکیشن های  کسب و کار نیاز به زمان طولانی دارند. با طولانی تر شدن زمان طراحی اپلیکیشن هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل هم بیشتر می شود.

مرحله ششم امکانات اپلیکیشن موبایل

اصلی ترین قسمت طراحی اپلیکیشن موبایل عرضه امکانات و بخش های مختلف اپلیکیشن موبایل می باشد. ساختار درست و دقیق ویژگی های اپلیکیشن موجب استفاده راحت و آسان کاربران از اپلیکیشن های موبایل می باشد.

مرحله هفتم هاست و امنیت اپلیکیشن

هاست و امنیت اپلیکیشن عوامل دیگری هستند که در قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل تاثیر دارند. استفاده از هاست مناسب و امنیت بالا در طراحی اپلیکیشن موبایل موجب می شود بعد ها دچار مشکلات و اشکالات در اپلیکیشن های خود نشوید. هزینه هایی که بابت امنیت سایت استفاده می شود همگی باعث اعتبار و اعتماد کاربران برای استفاده از اپلیکیشن می شود.

مرحله هشتم پشتیبانی اپلیکیشن

پشتبیانی از اپلیکیشن مهم ترین عاملی است که در هزینه طراحی اپلیکیشن تاثیر گذار است. پشتیبانی از اپلیکیشن موجب می شود در مدت زمان معینی تمامی اشکالات و عیب های اپلیکیشن برطرف شود.

مرحله نهم آپدیت اپلیکیشن

اپلیکیشن های طراحی شده بعد از بازه زمانی معینی نیاز دارند به روز رسانی شوند. به روز رسانی و تعمیر برنامه ها موجب می شود برنامه ها توسعه یابند. به روز رسانی برنامه ها موجب می شود بخش های مختلف اپلیکیشن در مقابل رقبا پ
یشرفت و توسعه پیدا کند.
طراحی اپلیکیشن موبایل4

سخن آخر

با مطالعه کامل این مقاله اطلاعات مفید و جامعی از طراحی اپلیکیشن موبایل ، اپلیکیشن موبایل ، هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل ، نکات لازم و ضروری ، نیاز ها ، مزایا و مراحل لازم برای طراحی اپلیکیشن موبایل را می توانید داشته باشید. تیم با سابقه و کار بلد افرند وب تمامی تخصص های لازم در این خصوص و مراحل مختلف از طراحی سایت را به شما عزیزان راهنمایی می کند. تیم مشاوران افرند وب 24 ساعته آمادگی لازم در خصوص طراحی اپلیکیشن موبایل را به شما عزیزان مشاوره می دهند.

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
طراحی اپلیکیشن خدماتی 25 میلیون تومان 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی 25 میلیون تومان 35 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
اپلیکیشن مارکت پلیس 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 60 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن رزرواسیون 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن آژانس مسافرتی 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن خدمات زیبایی و سالن 20 میلیون تومان 25 میلیون تومان 30 میلیون تومان پس از بررسی فنی
مشاوره و کارشناسی تماس بگیرید تماس بگیرید تماس بگیرید تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه


شرکت افرند وب یکی از پیشروان در زمینه طراحی سایت و سئو سایت در ایران است. این شرکت با تیمی مجرب، خدمات متنوعی از جمله طراحی سایت تخصصی و طراحی سایت وردپرسی ارائه می‌دهد که به کسب و کارها کمک می‌کند حضور آنلاین خود را تقویت کنند. افرند وب با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن، سایت‌هایی منحصربه‌فرد و با کیفیت بالا طراحی می‌کند که هم کاربری آسان و هم جذابیت بصری دارند.

افرند وب علاوه بر طراحی سایت، خدمات سفارش سئو سایت را نیز ارائه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنند. همچنین، برای کسب و کارهایی که به دنبال راه‌حل‌های مقرون به صرفه هستند، گزینه‌های طراحی سایت ارزان فراهم شده است. با افرند وب، می‌توانید تمام نیازهای خود در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو را با کیفیت بالا و هزینه مناسب برآورده کنید