مشاوره رایگان۰۹۳۵۹۷۳۳۲۰۶

طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی اپلیکیشن اندروید با توجه به استفاده روزافزون مردم از تکنولوژی و اینترنت ، اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل طراحی یک برنامه خوب برای کسب و کار خود می تواند در توسعه کار شما نقش زیادی داشته باشد.
 

طراحی اپلیکیشن اندروید
person
super admin 15:24 1402 مرداد 22
5دقیقه
طراحی اپلیکیشن اندروید با توجه به استفاده روزافزون مردم از تکنولوژی و اینترنت ، اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل طراحی یک برنامه خوب برای کسب و کار خود می تواند در توسعه کار شما نقش زیادی داشته باشد.


طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی اپلیکیشن

اندروید یک پلتفرم تلفن همراه بسیار محبوب است. در حال حاضر ، دستگاه های Android بیشتر از هر نوع دستگاه تلفن همراه دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. این به شما به عنوان یک کارفرما یا صاحب کسب و کار فرصتی می دهد تا برنامه ای توسط تیم برنامه نویسان افرند وب بسازید که توسط میلیون ها نفر قابل استفاده باشد. در عین حال ، طراحی اپلیکیشن اندروید ممکن است سخت به نظر برسد ، به خصوص اگر تجربه کافی ندارید تا اپلیکیشن مورد نظر خود را سفارش دهید. اما نگران نباشید تیم متخصص افرند وب تمامی پلتفرم های مورد نیاز را برای شما لیست خواهند کرد تا بتوانید اپلیکیشن مورد نیاز خود را سفارش دهید.

زبان طراحی اپلیکیشن اندروید

این یک واقعیت شناخته شده است که بهترین برنامه های ارائه شده در بازار مطابق قوانین مندرج در دستورالعمل های پلتفرم ایجاد می شوند. وقتی صحبت از طراحی اپلیکیشن اندروید می شود ، Material Design اولین قدم تیم متخصص افرند وب است. که طراحی اپلیکیشن شما از اینجا شروع می شود. از انجایی که طراحی متریال چیزی فراتر از دستورالعمل های پلتفرم است. این سندی است که زبان بصری را توصیف می کند.

سلسله مراتب بصری در طراحی اپلیکیشن

بدون داشتن سلسله مراتب بصری مناسب در رابط کاربری خود هیچ شرکتس نمی تواند تجربه کاربری عالی ایجاد کنید. به همین دلیل است که وقتی صحبت از طراحی اپلیکیشن اندروید می شود ، عناصر اساسی Material Design شبکه ها و فضای سفید هستند. که تیم ما باید بر حذف تمام عناصر کاملاً تزئینی تمرکز کند و آنچه را که می خواهید برای شما کارفرمایان خلق کند.

الگوهای رایج سیستم طراحی اپلیکیشن اندروید

بسیاری از شرکت های طراحی اپلیکیشن اندروید معتقدند که هنگام ایجاد یک محصول جدید ، باید همه الگوهای تعامل برنامه خود را از ابتدا طراحی کنند. اکیداً توصیه می کنیم از دنبال کردن این نوع شرکت ها خودداری کنید.

موشن ها برای اسکرول در طراحی اپلیکیشن

وقتی صحبت از طراحی یک اپلیکیشن مسطح می شود ، ممکن است ایجاد روابط قوی بین صفحات مختلف یا عناصر UI دشوار باشد. بدون یک ارتباط منطقی روشن ، کاربران ممکن است تعجب کنند که چگونه صفحات مختلف به یکدیگر متصل شده اند. ابزاری که به ایجاد این ارتباط کمک می کند انیمیشن نامیده می شود. استعاره مواد توجه زیادی به طراحی حرکت می کند زیرا نه تنها به انتقال معنای UI کمک می کند ، بلکه رابط کاربری را پویاتر می کند. که این دومین قدم تیم متخصص افرند وب برای طراحی اپلیکیشن اندروید شما است. طراحی اپلیکیشن

دسترسی UI

در تلاش برای ایجاد یک برنامه زیبا ، بسیاری از شرکت ها یکی از قوانین اساسی طراحی خوب یعنی دسترسی را نادیده می گیرند. دسترسی چیزی است که به کاربران با تمام توانایی ها اجازه می دهد از UI با موفقیت استفاده کنند.
  • دسترسی با موارد کوچکی مانند انتخاب کنتراست مناسب برای عناصر UI و کپی متن شروع می شود. W3C نسبت های کنتراست زیر را برای متن اصلی و متن تصویر توصیه می کند:
  • متن کوچک باید دارای نسبت کنتراست حداقل 4.5: 1 در پس زمینه خود باشد
  • متن بزرگ (با 14 pt پررنگ/18 pt معمولی و بالاتر) باید دارای نسبت کنتراست حداقل 3: 1 در برابر پس زمینه آن باشد

مشخصات اپلیکیشن

آماده بهینه سازی طراحی اپلیکیشن اندروید برای انواع صفحه نمایش باشید
  • وقتی صحبت از طراحی یک برنامه برای iOS می شود ، شما تعداد دقیق دستگاه ها و نمایشگرهایی را دارید که برای طراحی محصول خود نیاز دارید (در بیشتر موارد ، لیست دستگاهها از iPhone قدیمی مانند 5s شروع می شود و تا آخرین مدلها بالا می رود. به عنوان iPhone X) اما وقتی نوبت به طراحی اپلیکیشن اندورید می رسد ، مدل های مشخصی از صفحه نمایش/دستگاه نخواهید داشت.
  • اندروید بر روی دستگاه های مختلفی اجرا می شود که اندازه صفحه نمایش و تراکم پیکسلی متفاوتی دارند. شرکت هایی که در توسعه برنامه های تلفن همراه تخصص دارند همیشه آزمایش های متفاوتی را انجام می دهند تا ببینند آیا محصول آنها به خوبی روی انواع دستگاه ها کار می کند یا خیر.
  • برای سخت افزارهای مختلف بهینه می شود و کار شما را بسیار راحت تر می کند.

مقایسه طراحی اپلیکیشن اندروید با iOS

در مورد برنامه های iOS ، نام برگه قبلی همیشه در گوشه بالا سمت چپ و در کنار گزینه دکمه برگشت ذکر شده است. در وسط ، نام برگه کنونی ذکر شده است در حالی که در گوشه سمت راست راست گزینه "ویرایش" یا "انجام شده" (دکمه کنترل) ، در برخی موارد ، آورده شده است. که ما تفارت این دو را برای شما بیان کرده ایم تا درک بهتری از طراحی اپلیکیشن اندروید داشته باشید.
نحوه طراحی اپلیکیشن اندروید هنگام طراحی یک برنامه موبایل اندروید باید به چیزهای زیادی فکر کنید، بنابراین ما یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در ساده سازی این فرآیند گردآوری کرده ایم. حال افرند وب بهمراه sketch فرایند طراحی اپلیکیشن اندروید را برای شما بیان کرده اند.
 

ناوبری اولیه

در برنامه های iOS ، الگوهای اصلی ناوبری درون برنامه ای همیشه پیش زمینه را دنبال می کنند و منوی همبرگر به طور خاص برای ذخیره عملکردهای استفاده شده در یک زمان استفاده می شود. در حالی که وقتی طراحی رابط کاربری Android و iOS را مقایسه می کنید ، ناوبری اصلی را در منوی همبرگر مشاهده خواهید کرد یا در سراسر رابط کاربری به شکل نوار جستجو ، دکمه های عملکرد شناور ، و سایر موارد قبلی ، مشاهده خواهید کرد.

ناوبری ثانویه

کشوی ناوبری منویی است که با فشار دادن نماد منوی همبرگر از چپ به راست باز می شود. همه برگه ها درست زیر عنوان صفحه قرار می گیرند و به کاربر اجازه می دهند بین نماها ، مجموعه داده ها و جنبه های عملکردی یک برنامه جابجا شود. در دستورالعمل های رابط انسانی اپل آمده است که هیچ کنترل ناوبری استاندارد مشابه منوی ناوبری کشوها وجود ندارد. در عوض ، ناوبری جهانی را در یک نوار برگه در همه برنامه های iOS پیدا خواهید کرد ، که در پایین صفحه برنامه قرار دارد و این امکان را فراهم می کند که به سرعت بین بخشهای اصلی برنامه جابجا شوید. ناوبری های ثانویه را در برگه " سایر موارد " خواهید یافت.

ناوبری برگشت

چهار روش برای استفاده از عملکرد "بازگشت" در برنامه های iOS وجود دارد:
  • حرکت تند به چپ به راست در برنامه ها برای رفتن به صفحه قبلی.
  • به سادگی با فشار دادن "مانند" عمل.
  • فشار دادن گزینه "انجام شد" برای نمای ویرایش نشده
  • برای مشاهده مودال و تمام صفحه ، صفحه را به پایین بکشید
در برخی موارد ، عملکرد مشابه در طراحی اپلیکیشن اندروید ارائه شده است که از طریق آن بر روی برگه قبلی قرار می گیرید. با این حال ، متداول ترین و ساده ترین راه این است که از دکمه بازگشت طرح متریال در نوار ناوبری استفاده کنید (که اکنون در Android 10 اختیاری است).

مقایسه دکمه ها در طراحی اپلیکیشن اندروید با iOS

اساسی ترین تفاوت بین طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS برای سبک های دکمه این است که دکمه ها در برنامه های iOS از الگوی طراحی تخت پیروی می کنند ، بنابراین در نتیجه ، از عنوان عنوان پشتیبانی می کند. با این حال ، بهترین طراحی اپلکیشن اندروید از Material Design پیروی می کند ، بنابراین ذاتاً دارای دکمه های بزرگ با سایه بزرگ هستند. دکمه دیگر بسیار شیک دکمه Floating action (که به عنوان دکمه فراخوان عمل می شود) است که توسط Android و iOS استفاده می شود.

مقایسه نمادها در طراحی اپلیکیشن اندروید با iOS

طراحی اپلیکیشن اندروید : نماد برنامه یک تصویر منحصر به فرد برای هر برنامه است که در iOS و Android یافت می شود. کاربر معمولاً در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک برنامه با توجه به نماد برنامه ، انتخاب می کند. نماد مناسب باعث ایجاد علاقه می شود و دلیل اصلی این است که چرا کسی برنامه ای را بارگیری / خریداری می کند. هر آیکون iOS به شکل مربع شکل گرفته و بعداً در گوشه ها گرد می شود. اپل تصاویر مسطح را بدون شفافیت و زمینه اصلی تأیید می کند ، از اجزای اضافی مانند کلمات ، تصاویر و عناصر رابط اجتناب می کند. نمادهای Android در طرف دیگر می توانند در پس زمینه شفاف باشند و می توانند هر شکلی که متناسب با منطقه نماد باشد داشته باشند.

اپلیکیشن اندروید

مقایسه تایپوگرافی

سالها اپل طرفدار فونت Helvetica Neue بود ، با این حال در سال 2015 ، تغییر پویایی ایجاد کرد و به سان فرانسیسکو رفت ، که از نظر فضا کارآمدتر است و برای تلفن های همراه ، رایانه های رومیزی و iOS Watch مناسب است. اندروید مدتهاست که از Roboto به عنوان حروف استاندارد سیستم استفاده می کند. و هیچ برنامه ای از طرف گوگل برای تغییر این عنصر محبوب در آینده نزدیک وجود ندارد. اندازه اصلی هر دو متن مشابه است ، اما طراحی اپلیکیشن اندروید در مقابل iOS تفاوت بزرگی در اندازه فونت و طرح آنها دارد. در حالی که iOS عمدتا از نوع برجسته برای ایجاد سلسله مراتب متن استفاده می کند ، اندروید از فضای سفید بیشتری بین متن ها استفاده می کند.

مقایسه طراحی کنترل

عملکرد جستجو برای هر دو سیستم عامل بسیار مهم است ، چیزی که از گنجاندن اخیر "نوار جستجو" در iMessage توسط Apple مشهود است.
  • در اپل ، دو نوع جستجو وجود دارد - برجسته و پنهان. معمولاً نماد جستجو در برگه بالا نمایش داده می شود در حالی که گاهی اوقات برای نمایان کردن نوار جستجو ، باید صفحه را از بالا به پایین بکشید. علاوه بر این ، برای لغو جستجوی جستجو ، می توانید "لغو" را فشار داد. در اندروید ، هیچ نوار جستجوی مخفی وجود ندارد و همیشه می توانید یکی را در برگه بالا پیدا کنید.

مقایسه کارت در اندورید و IOS

کارت ها مجموعه ای از تصاویر ، متن ، فیلم ها هستند و همچنین شامل دکمه ها و نظرات هستند. در iOS ، کارت ها معمولا بدون سایه ، تمام عرض و بدون گوشه گرد. در حالی که در Android ، کارتها بهترین برنامه هایی هستند که دارای ویژگی هایی مانند سایه ، ناودان و گوشه های گرد هستند.

مقایسه طراحی UX

طراحی تجربه کاربری Android و iOS به عناصر مختلف بستگی دارد. اگر از LinkedIn به عنوان مثال استفاده کنیم ، تفاوت بین iOS و Android در صفحه نمایش وجود دارد. به عنوان مثال ، برای دسترسی آسان به عناصر مهم و مدیریت شبکه ، مولفه هایی مانند مخاطبین ، مخاطبین جدید و نزدیک شما و غیره در بالای صفحه در اندروید قرار داده شده است. در iOS ، کادری وجود دارد که روی آن کلیک می کنیم و همه گزینه ها را به صفحه بعدی می برد. همچنین یک دکمه شناور در iOS وجود دارد که در آن ما می توانیم از طریق دسترسی سریع به دکمه ، مخاطب را اضافه کنیم.

پیمایش محتوا

هنگام پیمایش محتوا در iOS ، نوار ناوبری در عرض کوچک می شود و نوار ابزار ناپدید می شود. اما به طور کلی ، توسعه دهندگان iOS می توانند هر نوع رفتاری را برای محتوا و نوارها در طول پیمایش تنظیم کنند.

مقایسه هشدارها در طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS

هشدارهای Android از سبک های دکمه تخت استفاده می کنند ، ابعادی که می توانید در دستورالعمل های طراحی مواد پیدا کنید. دکمه های عمل در پایین سمت راست هشدار قرار می گیرند. "دکمه ها" کاملاً مبتنی بر متن هستند (همه حروف) ، و درک آن را برای کاربران آسان تر می کند. در مورد هشدارهای iOS ، اقدامات با تقسیم کننده ها جدا می شوند. آنها اساساً در قالب جمله یا عنوان هستند و ساختار خود را از بلوک های جداگانه به دست می آورند. آنها در مرکز و در انتهای پنجره بازشو قرار می گیرند. اپلیکیشن

مزیت طراحی اپلیکیشن اندورید

با طراحی اپلیکیشن اندروید در افرند وب ، برنامه برای یک پلتفرم خاص ایجاد و بهینه شده است. در نتیجه ، این برنامه سطح بسیار بالایی از عملکرد را نشان می دهد. برنامه های بومی بسیار سریع و پاسخگو هستند زیرا برای آن پلتفرم خاص ساخته شده اند و با استفاده از زبان برنامه نویسی اصلی پلتفرم ها و API ها کامپایل می شوند. در نتیجه ، برنامه بسیار کارآمدتر است. دستگاه برنامه را ذخیره می کند که به نرم افزار اجازه می دهد از سرعت پردازش دستگاه استفاده کند. همانطور که کاربران از طریق یک برنامه تلفن همراه بومی حرکت می کنند ، محتویات و عناصر بصری از قبل در تلفن آنها ذخیره شده است ، به این معنی که زمان بارگذاری سریع است.

برنامه های بومی امن تر هستند

برنامه های وب به مرورگرهای مختلف و فناوری های زیر بنایی مانند جاوا اسکریپت ، HTML5 و CSS متکی هستند. توسعه یک برنامه تلفن همراه بومی یک راه عالی برای تضمین حفاظت قابل اعتماد از داده های کاربران است.

برنامه های بومی بیشتر تعاملی و بصری هستند

برنامه های تلفن همراه بومی از نظر ورودی و خروجی کاربر بسیار روان تر اجرا می شوند. این نوع برنامه ها رابط کاربری سیستم عامل دستگاه های خود را به ارث می برند و باعث می شود آنها به عنوان یک قسمت یکپارچه دستگاه به نظر برسند. بیشترین مزیت برای برنامه های تلفن همراه بومی ، تجربه کاربر برتر است. برنامه های بومی به طور خاص برای یک سیستم عامل ایجاد می شوند. آنها از دستورالعمل هایی پیروی می کنند که در نهایت تجربه کاربر را با سیستم عامل خاص افزایش می دهد و هماهنگ می کند. در نتیجه ، جریان برنامه طبیعی تر است زیرا استانداردهای UI خاصی برای هر پلتفرم دارند. این به کاربر امکان می دهد برنامه را یاد بگیرد ، مانند حذف سریع یک عنصر. پیروی از دستورالعمل های خاص منحنی یادگیری را حذف می کند و به کاربران اجازه می دهد تا با برنامه ها با اعمال و اشاره هایی که قبلاً با آنها آشنا هستند تعامل داشته باشند.

آیا طراحی اپلیکیشن اندروید سخت است؟

فقط پیچیدگی برنامه شما نیست که مشکل را تعیین می کند - بلکه محصول نهایی است که در نظر دارید. جمع آوری نمونه اولیه برنامه تلفن همراه قابل استفاده یک چیز است. ایجاد یک برنامه تمام شده ، چند پلتفرم ، آماده مصرف کننده ، یکی دیگر از موارد است. فقط مراحل اضافی وجود ندارد بلکه سخت ترین مراحل در نیمه دوم فرایند توسعه است.

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید

شرکت توسعه فناوری افرند وب ، طراحی اپلیکیشن اندروید را به 4 مرحله تقسیم می کند. چهار مورد اول عبارتند از: تحقیق و برنامه ریزی از قبل: در این مرحله ، شما مفاهیم بزرگی مانند هدف برنامه ، بازار هدف ، پلت فرم و مدل درآمد خود را تعریف می کنید. همچنین باید در زمینه پیشنهادات رقبا و سایر موضوعات مرتبط تحقیق کنید. نمونه سازی اولیه یا طرح بندی ذهنی: این جایی است که شما شروع به تهیه یک برنامه مشخص از نحوه عملکرد برنامه خود می کنید. این شامل تخته سفید یا سیم کشی برنامه ، کشف عناصر اصلی طراحی و جریان کاربر است. ارزیابی امکان سنجی فنی: برنامه ها دارای الزامات فنی پیچیده ای هستند. قبل از اینکه بتوانید یک برنامه بسازید ، باید به سیستم پشتیبان برنامه خود نگاه کنید و API ها و سایر سیستم های مورد نیاز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به طور مثر می توانند از عملکردی که سعی در ارائه آن دارید پشتیبانی کنند. نمونه سازی: در حین نمونه سازی ، شما یک مدل اثبات مدل مفهومی برای آزمایش و اصلاح مفهوم خود می سازید. این مرحله بسته به نحوه نمونه سازی برنامه شما می تواند بسیار متفاوت باشد.

نحوه طراحی اپلکیشن اندروید

هیچ راهی برای طراحی اپلیکیشن اندروید بدون نیاز به آموزش فنی وجود ندارد. اگرچه می توانید با کمی تمرین یک نمونه اولیه برنامه تلفن همراه را در خانه بسازید ، اما برای ایجاد محصول نهایی ، باید کد نویسی را یاد بگیرید. که این عمل بسیار دشوار است و سال ها طول می کشد اما افرند بو کار شما را راحت کرده است فقط کافی است با شماره درج شده در صفحه تماس بگیرید و اولین گام خود را برای طراحی اپلیکیشن اندروید بردارید. اپلیکیشن اندروید2

کلام  آخر

با طراحی اپلیکیشن اندروید در افرند وب می توانید کسب و کار خود را در اختیار کاربران بیشتری قرار دهید و در عین حال یک قدم مثبتی در جهت رشد و توسعه کار خود ، بردارید. حال تصمیم با شماست اگر میخواهید افراد بیشتری کسب و کار شما را بشناسند و رونق زیادی وارد کشب و کار خود کنید همن حالا با کارشناسان افرند وب تماس بگیرید و اولین گام برای طراحی اپلیکیشن اندروید خود بردارید. منبع : افرند وب

نظرات

اولین نفر برای نظرات باشید!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، قسمت‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند

تعرفه خدمات سئو سایت

پایه پیشرفته حرفه ای سفارشی
طراحی اپلیکیشن خدماتی 25 میلیون تومان 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی 25 میلیون تومان 35 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
اپلیکیشن مارکت پلیس 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 60 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن رزرواسیون 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن آژانس مسافرتی 30 میلیون تومان 40 میلیون تومان 50 میلیون تومان پس از بررسی فنی
طراحی اپلیکیشن خدمات زیبایی و سالن 20 میلیون تومان 25 میلیون تومان 30 میلیون تومان پس از بررسی فنی
مشاوره و کارشناسی تماس بگیرید تماس بگیرید تماس بگیرید تماس بگیرید
نمونه کارهای  مرتبط

افرند وب در یک نگاه


شرکت افرند وب یکی از پیشروان در زمینه طراحی سایت و سئو سایت در ایران است. این شرکت با تیمی مجرب، خدمات متنوعی از جمله طراحی سایت تخصصی و طراحی سایت وردپرسی ارائه می‌دهد که به کسب و کارها کمک می‌کند حضور آنلاین خود را تقویت کنند. افرند وب با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن، سایت‌هایی منحصربه‌فرد و با کیفیت بالا طراحی می‌کند که هم کاربری آسان و هم جذابیت بصری دارند.

افرند وب علاوه بر طراحی سایت، خدمات سفارش سئو سایت را نیز ارائه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنند. همچنین، برای کسب و کارهایی که به دنبال راه‌حل‌های مقرون به صرفه هستند، گزینه‌های طراحی سایت ارزان فراهم شده است. با افرند وب، می‌توانید تمام نیازهای خود در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو را با کیفیت بالا و هزینه مناسب برآورده کنید